Piektdien, 8. oktobrī, Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM) pieņemts lēmums atstādināt no darba sociālās korekcijas izglītības iestādes "Naukšēni" direktoru Didzi Čākuru, ņemot vērā saņemto informāciju par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem izglītības iestādē, portāls "Delfi" uzzināja IZM.
Šonedēļ tika sasaukta Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas starpinstitūciju sanāksme par sociālās korekcijas izglītības iestādes "Naukšēni" darbību bērnu tiesību un interešu nodrošināšanā.
Pamatojoties uz dienestu rīcībā esošo informāciju, skolā, iespējams, tiek pieļauti bērnu tiesību pārkāpumi un netiek nodrošinātas bērnu tiesības un intereses.
Šādi signāli saņemti no "Naukšēnu" audzēkņiem, kuri norādījuši uz fizisku un emocionālu vardarbību no iestādes darbinieku un pedagogu puses.
IZM ir uzdevusi izglītības kvalitātes valsts dienestam veikt pārbaudi par Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas sniegto informāciju par pārkāpumiem izglītības iestādē, un izdevusi rīkojumu par direktora atstādināšanu no darba, pamatojoties uz Darba likuma 58. pantu.
Sociālās korekcijas izglītības iestāde "Naukšēni" ir Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esoša izglītības iestāde, kas darbojas kopš 1998. gada. Iestādē ievieto bērnus vecumā no 11 līdz 18 gadiem, pamatojoties uz tiesas lēmumu.
"Ir absolūti nepieņemami, ka Latvijā ir izglītības iestāde, par kuru mums nākas dzirdēt tādas antihumānas lietas kā karceri, izolatori un vēl jo vairāk – fiziska un emocionāla bērnu iespaidošana. "Naukšēnos" ir bērni, kuri dažādu apstākļu dēļ nomaldījušies no ceļa un kuriem ir vajadzīga vislielākā palīdzība, tostarp pat pārcilvēcīga iejūtība, sapratne un vēlme palīdzēt iemācīties "dzīvot". Tai ir jābūt vietai, kur šiem bērniem resocializēties, nevis mācīties dzīvot pēc cietuma likumiem," izteikusies izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (JKP).
Sociālās korekcijas izglītības iestādes darbības mērķis ir nodrošināt izglītības ieguvi, sniegt zināšanas un prasmes, kas audzēkņiem nepieciešamas pastāvīgai dzīvei sabiedrībā.
IZM uzsver, ka visām darbībām, kas skar bērnu, prioritāri ir jānodrošina bērna tiesības un intereses un nekādā gadījumā nav pieļaujama nolaidīga, pavirša izturēšanās vai jebkāda veida vardarbība.