Pēc plašākas informācijas saņemšanas par iespējamiem bērnu tiesību pārkāpumiem sociālās korekcijas izglītības iestādes "Naukšēni" no amata pienākumiem varētu atstādināt vēl četrus iestādes darbiniekus, pirmdien intervijā Latvijas Televīzijā sacīja izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece (JKP).
Jau vēstīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) saistībā ar konstatētajiem bērnu tiesību pārkāpumiem ir pieņēmusi lēmumu atstādināt no darba "Naukšēnu" direktoru Didzi Čākuru.
Muižniece uzsvēra, ka uz izveidojušos situāciju ir ļoti ātri un asi jāreaģē, kardināli nomainot iestādē strādājošos. Paredzēts sagaidīt Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) pārbaudes gala rezultātus, lai saprastu, kuri darbinieki vēl būtu atstādināmi, norādīja politiķe.
Iestādes pilnīgu likvidēšanu ministre gan neatbalsta.
Ministre uzskata, ka VBTAI uz iestādi jāsūta krīzes intervences jeb krīzes risināšanas komanda. Muižniece atzīmēja, ka "Naukšēnu" darbinieki arī nav izmantojuši iespēju iepriekš "zvanīt trauksmes zvanus" par to, kas notiek iestādē.
Šonedēļ IZM sadarbojas ar VBTAI un Tieslietu ministriju, lai situācijai rastu risinājumus. Sarunas notikušas jau pirmdien, tās turpināsies arī trešdien, bet uz otrdienas rītu ministre lūgusi sagatavot informāciju, vai pēdējos gados ir bijušas kādas sūdzības par situāciju "Naukšēnos". Līdz šim ministrei radušās aizdomas, ka atsevišķām uzraugošajām personām jau līdz šim bijusi nojausma par reālo situāciju "Naukšēnos".
VBTAI vadītājs Jānis Ābele raidījumā norādīja, ka iestādes sāktā pārbaude "Naukšēnos" vēl turpinās.
Kā ziņots, šonedēļ tika sasaukta VBTAI starpinstitūciju sanāksme par sociālās korekcijas izglītības iestādes "Naukšēni" darbību bērnu tiesību un interešu nodrošināšanā. Dienestu rīcībā esošā informācija liecina, ka skolā, iespējams, tiek pieļauti bērnu tiesību pārkāpumi un netiek nodrošinātas bērnu tiesības un intereses.
Signāli par iespējamiem pārkāpumiem saņemti no "Naukšēnu" audzēkņiem, kuri norādījuši uz fizisku un emocionālu vardarbību no iestādes darbinieku un pedagogu puses.