Sociālajā pretkorupcijas kampaņā Daugavā izvietotais vides objekts - aisbergs - saskarsmē ar vidi mainījis krāsu, tāpēc tas aizvadītajā naktī demontēts un atbildīgais uzņēmums par saviem līdzekļiem nepilnību novērš, aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).
KNAB pagājušajā nedēļā atklāja sociālo kampaņu "Korupcijas aisbergs". Kampaņas mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par korupcijas negatīvajām sekām un mazināt iedzīvotāju toleranci pret korupciju.
Kampaņā izveidots īpašs vides objekts - korupcijas aisbergs, kas izvietots Daugavā pie Akmens tilta, Rīgā.
KNAB skaidroja, ka kopējā līgumsumma par sociālās kampaņas īstenošanu ar iepirkumā uzvarējušo uzņēmumu "Sparta Media" ir 145 115 eiro. Kampaņa tiek pilnībā finansēta no Eiropas Ekonomikas zonas grantu programmas. "Firmas.lv" informācija liecina, ka minētais uzņēmums pieder Tomam Šrāderam. Uzņēmums pērn apgrozīja 670 255 eiro un strādāja ar 29 528 eiro peļņu.
Mazāko līgumsummas daļu, proti, nepilnus 72 000 eiro, paredzēts ieguldīt kampaņas radošā risinājuma izstrādē un realizācijā, kas sevī ietver gan vides objekta izveidi un izvietošanu, gan kampaņas vizuālo, audiovizuālo, audio materiālu un sociālo tīklu ierakstu izveidi.
Minētā vides objekta izveide, tostarp dizaina izveide, objekta ražošana, transportēšana, montāža, demontāža, upes gultnes izpēte un citas ar objektu saistītās pozīcijas, kopumā izmaksāja 25 410 eiro. Objekta izvietošana saskaņota ar atbildīgajām Rīgas domes instancēm. Tāpat saņemts atzinums, ka objekts pēc materiālu lietojuma nav kaitīgs un piesārņojums upei netiek radīts.
Patlaban minētais objekts saskarsmē ar vidi ir reaģējis, mainot krāsu. Šī iemesla dēļ aizvadītajā naktī objekts demontēts, un "Sparta Media" par saviem līdzekļiem nepilnību novērš. Objektu paredzēts pēc nepilnību novēršanas novietot līdzšinējā apskates vietā pie Akmens tilta.
KNAB novērojumi liecina, ka sociālā kampaņa ir pievērsusi sabiedrības uzmanību, jo īpaši sociālo tīklu lietotāju vidū.
KNAB vērsa uzmanību, ka vides objekts ir tikai daļa no sociālās kampaņas elementiem, un kampaņas vēstījums sabiedrībai tiek nodots arī dažādos citos veidos un informācijas kanālos, tostarp ar reklāmas materiālu palīdzību.
Reklāma ilgāk nekā mēneša garumā izvietota biežāk apmeklētajos nacionālā un reģionālā līmeņa interneta portālos, kā arī lielākajā daļā Latvijā pārraidītajos televīzijas kanālos un radiostacijās. Lai nodrošinātu plašāku iedzīvotāju aptveri, paredzēta arī reklāmu izvietošana pilsētvidē.
Novērtējums par to, kā sasniegti kampaņas uzstādītie mērķi, tiks veikts pēc kampaņas beigām, kas ir 9.decembris.