Podkāsts domāts atraisītai sarunai par sabiedrībai pieejamu saturu, par mediju vides kvalitātes, pārvaldības un nozares attīstību. Šogad sešās epizodēs spriedām par jaunākajām mediju nozares attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Šeit ir vieta diskusijai, kā medijiem nodrošināt neatkarīgu un finansiāli patstāvīgu darbību laikā, kad pasaules tehnoloģiju "giganti" mazina to ienākumus. Kā augt gan tehnoloģiski, gan vienlaikus satura kvalitātes ziņā? Tāpat polarizētā sabiedrībā arvien būtisks ir jautājums par uzticēšanos medijiem – kāda ir šī uzticēšanās un kā to nosargāt?
Ar pilnu ierakstu sarakstu iespējams iepazīties zemāk. Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par projekta "Covid-19 dienas apskats" saturu atbild AS "DELFI".
Kā ārzemju notikums kļūst par ziņu Latvijā? Saruna ar ārlietu žurnālistiem
Sestajā podkāsta "Saturs nav semočkas" epizodē kopā ar Latvijas Televīzijas Ziņu dienesta ārzemju ziņu redaktori un raidījuma "Pasaules panorāma" vadītāju Inu Strazdiņu un pieredzējušo starptautisko notikumu komentētāju, žurnālistu Āri Jansonu spriežam, kā redakcijas strādā ar ārzemju ziņu atspoguļojumu.
Nepiekāpties milžiem – kādā stāvoklī atrodas Latvijas mediju reklāmas tirgus?
Piektajā podkāsta "Saturs nav semočkas" epizodē kopā ar Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) vadītāju Baibu Liepiņu un akciju sabiedrības "DELFI" direktoru Konstantīnu Kuzikovu spriežam par to, kāds šobrīd ir mediju reklāmas tirgus un kā to ietekmē "Facebook" un "Google" pieaugošā dominance.
Žurnālistu darbs pandēmijā un nozares fragmentācija: Vai mediji piedzīvo uzticēšanās krīzi?
Ceturtajā podkāsta "Saturs nav semočkas" epizodē kopā ar Baltijas mediju izcilības centra vadītāju (BMIC) Guntu Slogu un Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) locekli Sanitu Upleju – Jegermani spriežam, kā un ko domājam par medijiem un uzticēšanos, vai Latvijā mediji piedzīvo uzticēšanās krīzi? Abas raidījuma viešņas savā arodā ir pieredzējušas žurnālistes un redaktores. Upleja – Jegermane darba gaitas žurnālistikā uzsāka 1993. gadā, bet Sloga – 1996. gadā.
Interviju (ne)labošana un lašmaizītes. Kā žurnālisti strādā ar sabiedrisko attiecību speciālistiem
Trešajā podkāsta "Saturs nav semočkas" epizodē kopā ar Latvijas Universitātes lektori un ziņu aģentūras LETA redaktori Anastasiju Teterenko un LTV raidījuma "Šodienas jautājums" redaktori, bijušo "Forbes Latvija" galveno redaktori Alinu Lastovsku spriežam, kādas ir žurnālistu prakses un standarti, strādājot ar sabiedrisko attiecību speciālistiem un materiāliem.
Vai ir vērts turpināt faktu pārbaudes rakstus?
Otrajā podkāsta "Saturs nav semočkas" epizodē kopā ar Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes lektoru, pētnieku Mārtiņu Pričinu un dezinformācijas pētnieci Baltijas valstīs projektā "DFRLab, Atlantic Council" Niku Aleksejevu spriežam, kā vērtēt faktu pārbaudes rakstu efektivitāti un nozīmi žurnālistikā.
Kā redakcijās strādā sociālo mediju komandas
Pirmajā podkāsta "Saturs nav semočkas" sērijā pievēršamies ziņu redakciju sociālo mediju komandām. Žurnālisti ik dienu dara savu darbu, informējot sabiedrību par svarīgāko Latvijā un pasaulē, kā arī piedāvājot izklaides un dzīvesstila saturu. Tālāk raksti, audio un video materiāli nonāk ne tikai portālu, laikrakstu un televīziju kanālos, bet arī sociālo mediju kontos. Kā tiek organizēts šis sociālo mediju satura izplatīšanas darbs un kas ir cilvēki, kas to nodrošina? Kā mediju darbinieki – soctīklotāji var palīdzēt žurnālistiem? Lai to skaidrotu plašāk, sarunājāmies ar Latvijas Radio 5 raidījuma "Pieci Rīti" producentu Uldi Ziediņu un "Delfi" sociālo mediju vadītāju Jāni Sildniku.