Tas nozīmē, ka pilngadīgajām personām, kurām nav sadarbspējīgs Covid-19 sertifikāts, "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā būs jāiegādājas biļetes par pilnu cenu un šie klienti nevarēs izmantot atlaides, kas tika piemērotas līdz 21. oktobrim.
"Rīgas satiksme" ir uzsākusi informācijas apmaiņu ar Nacionālo veselības dienestu, taču vakcinācijas dati par tiem pasažieriem, kuri vakcinējušies ārpus Latvijas netiek saņemti.
Uzņēmums aicina klientus, kuri vakcinējušies pret Covid-19 ārpus Latvijas, reģistrēt savus sertifikātus, lai pēc 15. novembra varētu izmantot sabiedrisko transportu ar atlaidi.
Pasažierim, kuram neuzrādīsies sadarbspējīgais sertifikāts, tiks bloķēts esošais e-talons, kurā iestrādāts atlaides saņēmēja statuss. Brīdī, kad persona iegūs sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu, būs jādodas uz kādu no "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centriem un jāizgatavo jauns e-talons, maksājot par to 2,85 eiro.
Tiem klientiem, kuriem ir sadarbspējīgs Covid-19 vai pārslimošanas sertifikāts, kā arī Rīgas skolēniem un arodskolēniem, atlaides sabiedriskajā transportā atjaunosies automātiski un braukšanas maksas atvieglojumus varēs izmantot tādā apmērā, kā tas bija pirms 21. oktobra.
Pasažieri, kuri saņem atlaidi no valsts – personas ar I vai II invaliditātes grupu, personas līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti un persona, kas pavada personu ar I invaliditātes grupu, vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, neatkarīgi no tā, ir Covid-19 sertifikāts vai nav, varēs turpināt sabiedrisko transportu izmantot ar 100% atlaidi.
Pasažieriem, kuri jau šobrīd norēķiniem sabiedriskajā transportā izmanto biļetes par pilnu cenu, jaunā kārtība nekādas izmaiņas neievieš. Minētie pasažieri braucienu apmaksai var izmantot brauciena biļetes par 1,15 eiro, stundas biļetes par 2,30 eiro un mēneša biļetes, kas visām darba dienām, visiem transporta veidiem maksā 50 eiro, darba dienām 40 eiro vai arī mēneša biļeti, kas paredzēta vienam maršrutam, informē uzņēmumā.
Jau vēstīts, ka mājsēdes laikā sabiedriskajā transportā, kurš saņem pašvaldības dotāciju, nedrīkstēja piešķirt brauciena maksas atlaides, bet pēc lēmuma grozījumiem atlaides piešķīra vairākām sabiedrības grupām, kuras strādā klātienē.