Valsts kanceleja, īstenojot apņemšanos atvieglot trauksmes celšanas procesu, tīmekļvietnē "trauksmescelejs.lv" ir izveidojusi drošu autentifikācijas moduli, lai iedzīvotājiem nebūtu papildus jāsūta parakstīts ziņojums, kā tas bija līdz šim.
Tas nozīmē, ka potenciālie trauksmes cēlēji savu identitāti apliecina uzreiz, iesniedzot ziņojumu, un vienlaikus tiek nodrošināta ērta iespējas sazināties ar valsti digitāli. Trauksmes cēlēja identitāte saglabājas aizsargāta, kā to nosaka gan spēkā esošais Trauksmes celšanas likums, gan arī jaunais likumprojekts, kas stiprinās trauksmes cēlēju aizsardzību.
Tāpat elektroniski ziņot par pārkāpumiem, kas novēroti darba vidē un varētu kaitēt sabiedrības interesēm, iedzīvotāji var valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv, lietojot pakalpojumu "Iesniegums iestādei".
Valsts kancelejā atgādināja, ka trauksmes celšana ir ziņošana darba devējam, kompetentajai institūcijai vai publiski par iespējamiem pārkāpumiem, kas novēroti, pildot darba pienākumus, un, kas varētu kaitēt sabiedrības interesēm.
Jau vēstīts, ka Saeima šā gada 11. novembrī pirmajā lasījumā pieņēma jauna Trauksmes celšanas likuma projektu, ar kuru iecerēts pilnveidot līdzšinējo regulējumu trauksmes celšanas jomā, kā arī pārņemt direktīvu par to personu aizsardzību, kuras ziņo par Eiropas Savienības tiesību aktu pārkāpumiem.