MISC 2.0 - 8498
Foto: LETA

Sākot ar nākamā gada 1. septembri, valsts finansējumu skolotāju darba samaksai plānots nodot pašvaldību rīcībā, kuras tālāk šo naudu sadalīs izglītības iestādēm, portālam "Delfi" pavēstīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) komunikācijas nodaļa.

Šo kārtību paredz IZM sagatavotais konceptuālais ziņojums "Par priekšlikumiem pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa pilnveidei", kas otrdien, 21. decembrī, izskatīts valdībā, atbalstot finansējuma aprēķina modeli "Skolēns pašvaldībā".

Finansējuma aprēķina modelis "Skolēns pašvaldībā" nozīmē, ka pašvaldībām būs jāizvērtē savu izglītības iestāžu tīkla sakārtošana pēc administratīvi teritoriālās reformas.

"Tās rezultātā daļā pašvaldību paplašinājies to pakļautībā esošo vispārējās izglītības iestāžu tīkls, tāpēc tagad ir svarīgi izvēlēties atbilstošāko loģistiku, nodrošināt bērniem iekļaujošu, modernu izglītības vidi un pedagogiem – lielāku finansiālu un metodisku atbalstu," preses paziņojumā medijiem norāda IZM.

Jau vēstīts, ka ministrija iepriekš prezentēja trīs valsts finansējuma modeļus par vispārējās izglītības pedagogu darba samaksu. Vairāk par tiem var lasīt šeit.

Konceptuālu atbalstu finansējuma aprēķina modelim "Skolēns pašvaldībā" izteikusi Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Lielo pilsētu asociācija, Latvijas izglītības vadītāju asociācija, kā arī visas pašvaldības, kuras bija iesaistītas finanšu modelēšanā un veica tā aprobēšanu, norādīja ministrijas komunikācijas nodaļa.

Finansējuma aprēķins "Skolēns pašvaldībā" paredz, ka līdzekļus pedagogu algām aprēķina, izmantojot pašvaldības izglītības iestādēs reģistrēto kopējo skolēnu skaitu klašu grupās: 1.-6. klase, 7.-9. kase, 10.-12. klase, kā arī 5-6 gadus vecu bērnu skaitu. Aprēķinu veic pašvaldībai, izmantojot mērķdotāciju vienam bērnam, kas ir atšķirīga katrai no šīm klašu grupām.

Skolēniem, kas apgūst speciālās izglītības programmas, neklātienes programmas vai izglītības programmu tālmācības formā, pamatizglītības profesionāli orientētās programmas (mūzika, valodas, u.c.), kā arī valsts ģimnāziju 10-12.klašu skolēniem tiek piemēroti papildkoeficienti.

Lai mazinātu pašvaldību atšķirības pedagogu darba samaksas nodrošināšanā, konceptuālajā ziņojumā ir paredzēti vairāki reģionālie koeficienti, par kuriem notiks plašākas diskusijas, piebilda IZM.

Lēstais papildu nepieciešamais valsts finansējums vispārējās izglītības pedagogu darba samaksas aprēķina pilnveidei 2022. gadā ir 2,4 miljoni eiro, bet 2023. gadā – 7,4 miljoni eiro.

Līdz 2022. gada 1. martam IZM sadarbībā ar iesaistītajām pusēm ir jāsagatavo un jāiesniedz valdībā grozījumi vairākos MK noteikumos. Savukārt līdz 1. maijam ministrija precizēs modeļa aprēķinus un iesniegs Finanšu ministrijai papildfinansējuma pieteikumu modeļa ieviešanai no 2022. gada 1. septembra.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!