Foto: DELFI
Naktī no trešdienas, 19. janvāra, uz ceturtdienu, 20. janvāri, par Rīgas Starptautiskās autoostas simbolu dēvētais sarkanais ozols tika izrakts un pārvietots uz citu vietu netālu no līdzšinējās atrašanās vietas.

Koku bija paredzēts nocirst "Rail Baltica" izbūves dēļ, taču pret to iebilda vides aktīvisti. Naktī koku uz citu autoostai piederošu zemesgabalu pārvietoja pilnsabiedrība "BERERIX" kopā ar ekspertiem – arboristiem no uzņēmuma "Labie koki".

Jaunā koka atrašanās vieta, kas ir netālu no tās, kur sarkanais ozols auga līdz šim, kļuva par koka pagaidu mājvietu līdz brīdim, kad Rīgas pašvaldība līdzās "Rail Baltica" infrastruktūrai īstenos iecerētos pilsētvides labiekārtošanas projektus.

Koka pārvietošanās darbu laikā tika nodrošināta nepārtraukta sabiedriskā transporta plūsma, bet ir nelielas izmaiņas gājēju pārvietošanas plūsmā, portālu "Delfi" informēja pilnsabiedrības sabiedrisko attiecību pārstāvji.

"Labo koku" eksperti – arboristi ir novērtējuši ozola stāvokli un potenciālās iespējas izdzīvot jaunajā mājvietā.

Koka pārvietošana iepriekš tika vērtēta ne tikai kā izaicinājums arboristiem, bet arī būvspeciālistiem, jo pilsētvidē bija jāpārvieto un jāpārstāda objekts, kas ir gandrīz trīsstāvu mājas augstumā un kopā ar zemi un metāla palīgkonstrukcijām sver aptuveni 50 tonnas.

Kā iepriekš vēstīja portāls "lsm.lv", dendroloģiski vērtīgais sarkanais ozols Maskavas ielā pie dzelzceļa uzbēruma tika iestādīts 1964. gadā līdz ar autoostas atklāšanu.

Autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule iepriekš pastāstīja, ka sākotnēji būvprojektā ticis paredzēts, ka ozols tiks pārstādīts. Tādēļ negaidīta bijusi vēsts, ka būvnieks vērsies domes apstādījumu komisijā ar iesniegumu par ozola nociršanu. Pret koka nociršanu paraksti tika vākti arī portālā "manabalss.lv".

Vēlāk tika izlemts koku tomēr nevis nocirst, bet pārstādīt.

Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu – Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!