Lai gan jau vairāk nekā gadu Latvijas Televīzija un Latvijas Radio ir pametuši reklāmas tirgu, praksē ministriju simtos tūkstošu eiro mērāmajos iepirkumos joprojām pretendentiem tiek piekodināts "iespēju robežās" nodrošināt vēstījuma izskanēšanu arī sabiedriskajos medijos. Reklāmas nozari sadusmojis Finanšu ministrijas (FM) nesen kā izsludinātais iepirkums, kur bez jau minētās sabiedrisko mediju norādes, dalībniekiem tiek lūgts arī trīs gadus garantēt nemainīgu cenu, nemaz nenorādot vēlamo iepirkuma summu.
Nozares pārstāvji savās prognozēs ir skaudri – spiediens no valsts uz "izņēmuma gadījumiem" tikai pieaugs un sekos nemitīgi mēģinājumi pasniegt reklāmu zem cita nosaukuma. Savukārt FM atspēkojas – vēlme pēc satura parādīšanās sabiedriskajos medijos ir, tomēr nevienam no konkursa pretendentiem īpaši uzspiesta tā netiekot. Lai arī iepirkuma sludinājumā nenorādīts, tomēr budžets ministrijas iekšienē jau esot zināms – šim gadam tie būšot 140 000 eiro.
Konkursa nolikums liecina: iepirkuma "sociāli informatīvo paziņojumu un publicitātes materiālu izvietošanas pakalpojumi medijos un citos informatīvajos kanālos" mērķis ir "sniegt Latvijas sabiedrībai saprotamā un vienkāršā veidā informējošu un izglītojošu materiālu par FM kompetences jautājumiem, piemēram, plānotajām nodokļu politikas izmaiņām, valsts budžetu, Covid-19 atbalsta pasākumiem, vienlaikus nodrošinot kvalitatīvu informatīvo telpu.