Latvijas pusē uz robežas abos virzienos kravas tiek pārbaudītas operatīvi, ceturtdien atzina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldes direktors Raimonds Zukuls, tiekoties ar autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" vadītāju Aleksandru Pociluiko, lai kopīgi apspriestu situāciju Latvijas-Krievijas un Latvijas-Baltkrievijas muitas kontroles punktos.
Tikšanās laikā muitas kontroles punktā "Pāternieki" tika izrunāti jautājumi, kas saistīti ar kravas plūsmām no Latvijas uz Krieviju un Baltkrieviju, kā arī no abām minētajām kaimiņvalstīm uz Latviju.
Abas puses bija vienisprātis, ka aktuāls jautājums auto pārvadātāju darbā ir pavadītais laiks rindā, lai varētu šķērsot robežu. Latvijas pusē abos virzienos kravas tiek pārbaudītas operatīvi, vienlaikus gan konstatējot, vai netiek vestas kontrabandas preces, gan arī bez vajadzības nekavējot pārvadātāju darbu. Savukārt cita situācija nereti veidojas robežas otrā pusē.
Zukuls tikšanās laikā uzsvēra, ka VID Muitas pārvaldei ir svarīgi, lai uzņēmēji muitas kontroles pakalpojumu saņem pieņemamā laikā. Vienlaikus jārēķinās, ka daudz kas ir atkarīgs no tā, kā šis darbs tiek organizēts Krievijas un Baltkrievijas pusē.
Tāpat sarunas gaitā tika izrunāta problemātika, kas saistīta ar centieniem Latvijā ievest kontrabandas preces, galvenokārt cigaretes. Šogad vien VID Muitas pārvaldes speciālisti izņēmuši vairāk nekā 6,1 miljonu kontrabandas cigarešu. Zukuls norādīja, ka muitā tiek īstenota rūpīga risku analīze, tādējādi izskaitļojot, kurām automašīnām un kuriem autovadītājiem jāpievērš pastiprināta uzmanība.
"Ja kaut vai vienu reizi tiks konstatēts, ka autovadītājs savā spēkratā ir izveidojis slēpni kontrabandas precēm, viņam jārēķinās, ka tiks pievērsta pastiprināta uzmanība arī visas nākamās reizes, kad šis vadītājs ar savu auto šķērsos robežu," pauda Zukuls.
Aktualizēts tika arī jautājums par koruptīvo darījumu mēģinājumiem uz robežas. Zukuls atgādināja, ka, lai mazinātu koruptīvo darījumu skaitu muitas kontrolpunktos, pērn aktīvi tika sākts aizturēt autovadītājus, kuri piedāvā kukuļus. Jāņem vērā, ka sods kaut vai par piecu eiro kukuļa piedāvāšanu ir 5000 eiro.
Pagājušā gada laikā tika aizturēti 20 šādi kukuļdevēji, no kuriem lielākajai daļai šobrīd jau ir notiesājošs spriedums.
Abas puses pauda sapratni par nepieciešamību organizēt kravu pārvadājumus, nepieļaujot koruptīvus gadījumus.