"LVRTC veido un uztur atvērtu, uzticamu un ilgtspējīgu elektronisko sakaru vidi, lai nodrošinātu iespēju Latvijas iedzīvotājiem būt informētiem, brīviem un neatkarīgiem savos lēmumos. Šādas vērtības un cīņu par tām atbalstam gan domās un savā ikdienas darbā, gan šodien, paceļot karogu Eiropas Savienības augstākajā karoga mastā. Zaķusalas TV tornī ir plīvojis tikai neatkarīgas valsts karogs. Tā tam ir jāpaliek arī nākotnē un cīņa, ko Ukrainas tauta šobrīd izcīna, ir cīņa par brīviem un neatkarīgiem lēmumiem," uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols.
Karoga pacelšanā piedalījās arī Ukrainas vēstniecības Latvijā pārstāvji, satiksmes ministrs Tālis Linkaits, kā arī aptuveni 50 LVRTC darbinieki no dažādiem Latvijas novadiem, kuri ikdienā iesaistīti TV un radio apraides, eParaksta, LVRTC datu centru, datu pārraides un citas sakaru infrastruktūras darbības nodrošināšanā.
"Liela daļa no LVRTC darbiniekiem uzņēmumā strādāja arī 1991.gadā Barikāžu laikā, kad Zaķusalas un citus LVRTC augstākos torņus Latvijas novados devās sargāt iedzīvotāji, apzinoties, cik svarīga ir informācijas pieejamība valstij kritiskos brīžos. Šobrīd, kad paralēli fiziskām kaujām plaši izvēršas arī informatīvais karš un kiberapdraudējumi, domās esam kopā ar elektronisko sakaru nozares darbiniekiem Ukrainā, kuru uzdevums – nodrošināt informācijas pieejamību – kļuvis vitāli svarīgs," norāda Ozols.
Līdz šim Zaķusalas TV tornī ir plīvojis tikai Latvijas un Francijas karogs. Lai gan jau kopš torņa uzcelšanas astoņdesmitajos gados tā spicē ir izveidots karoga masts, padomju savienības karogs tajā nav plīvojis, jo LVRTC augstkāpēji, kam to bija uzticēts pacelt, atteicās, sakot, ka, "ja nav sarkan-balt-sarkanais, tad nebūs nekāds". Pirmo reizi neatkarīgās Latvijas karogs tornī tika pacelts 2014.gada nogalē un kopš tā laika ik gadu 4. maijā un 18. novembrī tornī tiek pacelts 3x6 metrus plašs valsts karogs. 2015. gadā, solidarizējoties ar Francijas tautu pēc traģiskajiem terora aktiem, TV tornī tika pacelts Francijas karogs.
Karoga pacelšana TV tornī ilgst nepilnu stundu. Aptuveni sesto daļu ceļa augšup augstkāpēji mēro kājām līdz pat 360m augstumā esošajai platformai, no kuras karogs tiek pacelts karoga mastā. Karoga pacelšanu veic trīs augstkāpēji.