barona iela, rīga, rīts, satiksme, skrituļdēlis, tramvajs, velo josla-001
Foto: DELFI
Rīgas domes Satiksmes departaments izstrādājis trīs scenārijus Krišjāņa Barona ielas turpmākajai attīstībai, kā visātrāk ieviešamo nosakot daļēju automašīnu satiksmes ierobežošanu. Vienlaikus atbildīgās komitejas deputāti pirmdien nelēma par konkrētiem risinājumiem, bet vienojās organizēt iedzīvotāju aptauju.

Diskusijas par Barona ielas nākotni izraisīja deputātu vienošanās Aleksandra Čaka ielā no divām velojoslām atstāt vienu, bet vienlaikus rast risinājumu, lai Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu, tramvajam piešķirot kustības prioritāti.

Kā pirmdien sēdē informēja Satiksmes departamenta pārstāvji, ir izstrādāti trīs varianti ielas turpmākai nākotnei.

Pirmais no variantiem – pilnīga ielas rekonstrukcija – ir visdārgākais un laikietilpīgākais, taču tas arī paredz būtiskākās izmaiņas.

Iecere paredz izveidot viena līmeņa telpu, veicināt vides pieejamību, noteikt tramvaju kustības prioritāti, paralēli arī nodrošināt piekļuvi īpašumiem.

Departamenta pārstāvji norādīja, ka šajā sakarā ir bijušas vairākas sarunas ar iestādēm un pakalpojumu sniedzējiem. To vidū kā būtiskākie esot izskanējuši apsvērumi par piekļuves nodrošināšanu, lai rekonstrukcijas rezultātā nebūtu traucēta uzņēmējdarbība vai pakalpojumu sniegšana.

Šāds risinājums indikatīvi varētu izmaksāt ap 41 miljonu eiro. Departamentā pieļauj, ka šīs izmaksas varētu būt atšķirīgas pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas.

Plānots, ka projektēšanas termiņš šim risinājumam būtu no 18 līdz 24 mēnešiem, savukārt būvēšanas – aptuveni 24 mēneši. Tāpat priekšnosacījums šāda risinājuma ieviešanai būtu apstiprinājuma saņemšana šāda finansējuma pieejamībai.

Otrais risinājums – ielas pārveidošana tikai velosatiksmei – patlaban gan nevarētu tikt ieviests, jo sākumā esot jāveic konkrēti grozījumi normatīvajos aktos. Tie jāveic, neskatoties uz to, ka šāda iecere jau pastāv Siguldā.

Paredzēts, ka satiksmes organizācijas shēmas izstrādes termiņš būtu trīs līdz seši mēneši, savukārt tās ieviešanas termiņš – aptuveni viens mēnesis. Priekšnoteikums šāda projekta sākšanai būtu finansējuma pieejamība, kā arī izmaiņas attiecīgajos normatīvajos aktos.

Trešais risinājums, pēc departamenta paustā, nav finansiāli ietilpīgs un jau šobrīd atbilst normatīvajiem aktiem. Tas paredz ierobežojumu ieviešanu auto satiksmei uz Barona ielas, tādējādi veidojot to mazāk pievilcīgu automašīnām.

Ieviest šo ieceri varētu daudz ātrāk nekā kādu no pirmajiem diviem variantiem. Satiksmes organizācijas shēmu izstrāde un apstiprināšana aizņemtu aptuveni mēnesi, savukārt tās ieviešana – aptuveni nedēļu. Priekšnosacījumi tās ieviešanai būtu sabiedrības apstiprinājuma iegūšana izstrādātajai satiksmes organizācijas shēmai, kā arī finansējuma pieejamība.

Vienlaikus tiek pieļauts, ka šie risinājumi nav savstarpēji izslēdzoši, proti, varētu arī ieviest vairākus variantus, piemēram, sākumā ierobežojot auto satiksmi un pēc tam jau pārveidojot ielu velobraucējiem.

Lai apzinātu iedzīvotāju viedokli, pašvaldība organizēs aptauju. Pēc tam tiks apkopoti iedzīvotāju viedokļi, izvērtējot to ieviešanas iespējamību, ņemot vērā nepieciešamo projekta realizācijas laiku un pieejamo finansējumu, norāda domē.

Jau ziņots, ka dome 2020. gada 2. novembrī lēma ierīkot pagaidu velojoslas uz Aleksandra Čaka un Marijas ielām.

Eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šā gada pavasarim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.

Ar pārmaiņām Čaka un Marijas ielas satiksmes pārmaiņām vairāk apmierināti ir velosipēdisti un gājēji, bet neapmierināti – sabiedriskā transporta lietotāji un autobraucēji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!