Latvija plāno piedalīties starptautiskā skolēnu datorprasmju un informācijas pratības pētījumā, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valdībai sagatavotā informācija.
Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas datorprasmju un informācijas pratības pētījumā tiek analizēti skolēnu izpildītie uzdevumi, kas ļauj objektīvi vērtēt viņu prasmju līmeni no zemākā līdz augstākajam, novērtējot gan skolēnu datorprasmi, gan problēmrisināšanu digitālajā vidē.
IZM aicina priekšlaicīgi uzsākt Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027.gadam plānošanas perioda pasākumu, lai nodrošinātu Latvijas dalību pētījumā.
Kā skaidro IZM, iesaiste pētījumā ir svarīga, ņemot vērā digitālo prasmju un digitālās transformācijas prioritāro lomu, kas atspoguļota gan Latvijas, gan Eiropas Savienības izglītības attīstības plānošanas dokumentos.
Papildus IZM aicina Latviju piedalīties vairākos Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas programmās, piemēram, skolēnu novērtēšanas programmā "PISA", kas mēra un starptautiski salīdzina 15 gadus vecu skolēnu kompetences lasīšanā, matemātikā, dabaszinātnēs, kā arī dažādu citu kompetenču jomās, mācību vides pētījumā "TALIS", kur tiek salīdzināti un analizēti izglītības iestādes darbības un pārvaldības rādītāji vai pilsoniskās izglītības pētījumā "ICCS", tiek izpētīts cik lielā mērā pētījuma dalībvalstu jaunieši ir sagatavoti dažādām pilsoniskajai sabiedrībai būtiskām lomām.