Pēdējās piecgades laikā vietvaras uz grafiskās identitātes maiņu ir bijušas kūtras – to mainījušas vai atjaunojušas vien trīs, tostarp Rīga. Portāla "Delfi" uzrunātie eksperti galvaspilsētas veikumu vērtē pozitīvi, vienlaikus norādot, ka izaicinājums būs noturēt iesākto kursu ilgtermiņā.
Pērnvasar administratīvi teritoriālās reformas rezultātā 113 novadi pārtapa par 42. Savstarpējā apvienošanās gan nav mudinājusi vietvaras likt galvas kopā un spriest par jaunām novada identitātēm. Kā liecina sludinājumi Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā, tādu pēdējo piecu gadu laikā izstrādājušas vien trīs vietvaras – 2018. gadā to izdarījusi Valmieras pilsēta, savukārt 2021. gadā – Rīga un Gulbenes novads.
Gulbene jaunus vizuālos vēlējusies, lai uzlabotu novada tēlu atbilstoši mūsdienu tendencēm, kā arī stiprinātu vietvaras atpazīstamību. Valmiera savu identitāti mainījusi, jo pēdējās desmitgadēs strauji attīstījusies, tāpēc vēlējusies ieviest ko pārliecinošu un modernu. Savukārt Rīga gribējusi sakārtot jau esošo komunikāciju.
Valmieras vizuālās identitātes "kapitālais remonts" izmaksāja ap 41,5 tūkstošiem eiro, to veica aģentūra "McCann Riga" sadarbībā ar "Overpriced". Gulbenes novadam joprojām turpinās zīmola izstrāde, par darba rezultātiem varēs spriest vēlāk šogad. Darbu veic aģentūra "Triple Bounce" par 28 350 eiro.
Atjaunotam logo jauna krāsu palete
Kā norāda Rīgas domē, pēdējo reizi pašvaldības iestāžu identitāte un vadlīnijas aktualizētas 2012. gadā. Šo gadu laikā pašvaldībā radušies dažādi Rīgas simbolu lietošanas veidi, kas netika regulēti iekšējos noteikumos vai stila grāmatā. Nu tas ir labots – par 34 720 eiro
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv