Būvniecības nozarē ir vērojams dažādu būvmateriālu cenu pieaugums, kas ievērojami sadārdzinot jauna prototipa sabiedriskā transporta pieturvietu izveidi. Izejot no šādiem apsvērumiem, Rīgas dome pārdomājusi un lēmusi nevis radīt jauna dizaina pieturvietas, bet gan iepirkt jau gatavas, portālam "Delfi" pavēstīja domes Komunikācijas pārvaldē.
Domē arī atklāj, ka šogad tika izsludināti divi iepirkumi par jaunā dizaina pieturvietu prototipu projektēšanu un būvniecību, taču abi noslēdzās bez rezultāta.
Ņemot šo visu vērā, šobrīd pašvaldība strādājot pie jauna iepirkuma sagatavošanas, lai jau drīzumā to varētu izsludināt.
Vaicāti par uzstādāmo pieturvietu skaitu un laika periodu, domē norādīja, ka pirms jaunā iepirkuma izsludināšanas ir pāragri spriest, jo tieši iepirkuma gaita un tajā iesniegtie piedāvājumi noteiks turpmāko darbu virzību.
Jaunu pieturvietu uzstādīšanu dome plāno veikt prioritārā secībā, sākumā ar tām aprīkojot "Rīgas satiksmes" realizētos projektus, piemēram, 7. tramvaja līniju un atjaunojot "JCDecaux" demontētās pieturas. Pēc tam, pakāpeniski tikšot nomainītas arī citas pilsētā esošās pieturvietas.
Kā vēstīts, pagājušā gada aprīlī Rīgas dome paziņojuma, ka sākta vizuālā un funkcionālā koncepta izstrāde, lai nākamo gadu laikā pakāpeniski nomainītu visas sabiedriskā transporta pieturvietas pašvaldībā.
Pašvaldībā plānots, ka turpmāko gadu laikā Rīgā varētu tikt uzstādītas jaunā dizaina pieturvietu nojumes vietās, kur tās līdz šim nav bijušas vispār, kā arī nomainītas visas tehniski un funkcionāli novecojušās sabiedriskā transporta pieturvietas, aizstājot tās ar ērtākām un mūsdienu prasībām atbilstošākām pieturvietām.
Neilgi pēc tam, pērnā gada maija beigās, arhitekts, SIA "Vizuālās modelēšanas studija" līdzīpašnieks Uldis Balodis pauda, ka iepirkums par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumju un labiekārtojuma elementu dizaina izstrādi vērtējams kā sasteigts. Viņaprāt, dizaina izstrādei paredzētā darbu summa - 10 000 eiro – bija neatbilstoša.
Tāpat eksperti nebija pārliecināti par jauno pieturvietu nepieciešamību kopumā un pauda bažas par to, vai pašvaldība ir izvērtējusi visas iespējamās izmaksas.
Cita starpā arī izskanēja, ka jaunu pieturvietu dizaina un konstrukciju izstrāde prasa papildu līdzekļus. Individuāla dizaina pieturvietas, lielākoties, esot tikai bagātākajās pasaules pilsētās, piemēram, Parīzē.