296223_6070
Foto: stock.xchng

Nolūkā paātrināt parādu piedziņu SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) nolēmis daļēji šo procesu nodot ārpakalpojumam. Šobrīd iepirkums parādu piedzinējiem ir noslēdzies, un darbu ar debitoriem jau sākuši uzņēmumi SIA "Paus Konsults" un SIA "Intrum".

Kā portālu "Delfi" informēja RNP, būtiskākās izmaiņas klientiem saistītas ar to, ka parādu atgūšanas uzņēmums informāciju par visiem parādniekiem izvieto parādnieku reģistrā, apgrūtinot parādnieku iespējas saņemt aizdevumu - preces uz nomaksu, patēriņa kredītu, auto līzingu, hipotekāro kredītu.

Godprātīgie maksātāji, pēc RNP paustā, gan varēs būt droši - pakalpojuma saņemšanu nekavēs kaimiņu parādi. Parādniekiem savukārt esot jāapzinās, ka parādu nodošana piedziņai nozīmē arī papildus izmaksas, kas viņiem būs jāsedz.

Parādu piedziņas politikas pilnveidošanu RNP esot plānojusi ieviest jau ilgāku laiku un vairākkārtīgi esot informējusi savus klientus par to.

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" valdes loceklis Bernhards Maļinovskis skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, veidojot jaunu debitoru politiku uzņēmumā.

Pēc viņa paustā, pēdējā gada laikā izdevies maksāšanas disciplīnu būtiski uzlabot un parādu apmēru samazināt, tomēr noslēdzoties apkures sezonai, klientu parāds pret AS "Rīgas Siltums" ir 3,6 miljonu eiro apmērā. Esošais normatīvais regulējums paredz, ka apkuri klientiem vēlamajā laikā rudenī pieslēgs tikai tām mājām, kur nav parādu. Maļinovskis norāda, ka šāds normatīvais regulējums noved pie tā, ka var ciest visi klienti.

"Līdz ar to mēs kā pārvaldnieks sadarbībā ar ārpakalpojumu pastiprināti pievērsīsim uzmanību, lai ierobežotu jau īstermiņā nesamaksājamu parādu apjomu, kas veidojas vidēji pēc trīs mēnešiem," skaidro RNP valdes loceklis.

Viņš arī stāsta, ka, neraugoties uz progresu normatīvo aktu izmaiņu virzībā par apkures pieslēgšanu, pārvaldnieka uzdevums ir darīt visu, lai parādi tiktu nosegti un apzinīgi maksājošie klienti nesaskartos ar neērtībām. Parādu veidošanās arī nozīmē, ka mazāk līdzekļu paliek mājas apsaimniekošanai un remontam.

Tādejādi uzņēmuma valdes loceklis uzskata, ka RNP uzdevums ir būt gan pozitīvam atgādinātājam, ja piemirsies samaksāt, gan stingrākam piedzinējam pārējo iedzīvotāju interesēs ļaunprātīgas nemaksāšanas gadījumā.

SIA "Paus Konsults" izpilddirektore Anda Čodore parādniekus aicina "sadarboties, kā to paredz normatīvie akti, un parādus apmaksāt līdz jaunās apkures sezonas sākumam, kad komunālo maksājumu rēķini palielināsies, ņemot vērā šī brīža ģeopolitisko situāciju".

Savukārt SIA "Intrum" ģenerāldirektore Baltijā Ilva Valeika skaidro, ka palīdz uzlabot uzņēmumu naudas plūsmu un ilgtermiņa rentabilitāti, "rūpējoties par to, lai uzņēmumi saņemtu naudu par saviem pakalpojumiem".

"Šajā procesā ir svarīgs arī cieņpilns un ētiski atbildīgs dialogs ar parādniekiem, palīdzot cilvēkiem risināt finanšu grūtības un beigu beigās atbrīvoties no parādu sloga. Gatavojoties nākamajai apkures sezonai iedzīvotāju maksājumu disciplīna ir ļoti svarīga, lai nenokļūtu neplānotās parādsaistībās," norāda Valeika.

Kā ziņots, RNP pēdējo divu gadu laikā aktualizējis problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu, kā arī vairākkārt vērsies pie Ekonomikas ministrijas un Saeimas atbildīgās komisijas, lai steidzami tiktu rasts risinājums iedzīvotāju parādiem par siltumu.

RNP atgādina - gadījumos, kad radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 vai Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!