Foto: LETA

Partijas un to apvienības no 4. jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 15. jūlijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem, kopsummai veidojot 646 091,17 eiro, apkopojis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem vai dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Kā liecina KNAB aprēķini, līdz šim visvairāk tērējusi sociāldemokrātiskā partija "Saskaņa" – 179 164,82 eiro, tai seko "Attīstībai"/"Par" ar 139 253,78 eiro, bet pirmo trijnieku noslēdz Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" ar 101 776,59 eiro. Pārējo partiju šībrīža izdevumi aģitācijai nepārsniedz 100 000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!