Kā skaidroja slimnīcā, pirmie pašapkalpošanās termināļi ir uzstādīti stacionāra "Latvijas Onkoloģijas centrs" Klientu apkalpošanas centrā, kur ikdienā ir liela pacientu plūsma un īpaši svarīgi nodrošināt gan raitu klientu apkalpošanu, gan arī epidemioloģisko drošību, proti, nepieļaujot drūzmēšanos vai rindu veidošanos. Jau šonedēļ plānots uzstādīt pašapkalpošanās termināļus arī stacionāra "Gaiļezers" Klientu apkalpošanas centrā, kur vienmēr ir bijusi lielākā klientu plūsma, norādīja Namniece.
RAKUS Klientu vadības direktore Agrita Junkere uzsvēra, ka pašapkalpošanās termināļi ir funkcionāli, vienkārši un ērti lietojami. "Ja iepriekš ir veikts pieraksts, droši var izmēģināt pašapkalpošanās termināļa iespējas, kas ietaupīs laiku. Lai reģistrētos konkrētam pakalpojumam, piemēram, vizītei pie ārsta, ir nepieciešama LR pase vai ID karte, kas būs jānoskenē, lai Jūs identificētu. Savukārt, ja būs jāveic maksājums, varēsiet to veikt ar bankas karti. Ja tiek izmantota apdrošināšanas polise, tā tiks ņemta vērā, veicot aprēķinu. Procesa noslēgumā pacientam/klientam tiek izdots reģistrācijas kārtas numurs, kurā ir informācija – kā sauc ārstu un uz kuru kabinetu jādodas," skaidroja Junkere.
Tāpat viņa norādīja, ka arī seniori veiksmīgi tiek galā ar šo reģistrācijas procesu. Pilotprojekta pirmajā nedēļā jau gandrīz 200 klienti reģistrējās vizītei pie ārsta patstāvīgi, sacīja Junkere.
Pašapkalpošanās termināļa displejā pēc veiksmīgas reģistrācijas būs atainots – kā nokļūt līdz ārsta kabinetam. Vienlaikus, pašapkalpošanās terminālis izdrukās čeku. Vēl viena priekšrocība, pirms pakalpojuma apmaksas tiek piedāvāta iespēja reģistrēt arī veselības apdrošināšanas polises datus, kas tiek ņemti vērā, norēķinoties par pakalpojumu. Ja klients pirmoreiz ir atnācis vizītē pie ārsta, tad pašapkalpošanās terminālī var aizpildīt "Pacientu piekrišanas anketu", kas sastāv no četriem definēto piekrišanas izvēļu punktiem un noteikt, piemēram, ka turpmāk slimnīca uz norādīto privāto e-pastu nosūtīs klientam "e-kvīti" par veikto ārstniecības pakalpojumu apmaksu, tādējādi varēs nesatraukties par čeka nozaudēšanu, jauno sistēmu skaidroja slimnīcā.
Tāpat, ja klients ir veicis priekšapmaksu par pakalpojumu e-vidē, piemēram, veicot pierakstu, viņam atliek tikai apstiprināt savu ierašanos, autorizējoties. Pašapkalpošanās terminālis identificē klientu, apstiprina tā ierašanos, piešķir rindas vadības numuriņu un novirza klientu uz pakalpojuma saņemšanas vietu. Proti, elektroniski veikta priekšapmaksa ļauj nokļūt līdz ārsta kabinetam vēl raitāk, akcentēja slimnīcā.
Jauno pašapkalpošanās termināļu funkcionālās iespējas nākotnē tiks paplašinātas, piedāvājot klientiem arī Dienas stacionāru rēķinu apmaksu vai laboratorijas pakalpojumu pašapkalpošanās iespēju.
Plānots, ka līdz šī gada beigām pašapkalpošanās termināļi tiks uzstādīti visos RAKUS Klientu apkalpošanas centros, norādīja slimnīcā.