Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs sazinās ar kolēģiem Spānijā un Austrijā, lai vienotos, kura valsts veiks izmeklēšanu par Baltijas jūrā avarējušo lidmašīnu.
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktore Anita Šķinuma pastāstīja, ka pagaidām vēl nav zināms, vai svētdien vakarā notikušo negadījumu izmeklēs Latvijas puse. Pagaidām izmeklēšana nav sākta, jo vispirms jāatrod lidmašīnas atliekas, pasažieri vai apkalpe.
Ņemot vērā, ka pagaidām nekas nav atrasts, nav zināma arī lidmašīnā bijušo cilvēku valstspiederība. Jautāta, kurš izlemj, kuras valsts institūcijām jāizmeklē negadījums, Šķinuma skaidroja, ka tas notiek, valstīm savstarpēji vienojoties. Negadījums noticis neitrālos ūdeņos, tāpēc izmeklēšanu var veikt gan lidmašīnas reģistrācijas valsts, gan tā valsts, kuras pilsoņi atradušies lidmašīnā.
Savukārt valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" pārstāvis Aivis Vincevs pastāstīja, ka patlaban nekādu jaunumu saistībā ar negadījumu nav un meklēšanas darbi tiek turpināti. Arī Vincevs skaidroja, ka patlaban vēl nav zināma lidmašīnā bijušo cilvēku pilsonība, bet Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs ir saziņā ar kolēģiem Spānijā un Austrijā, lai vienotos, kura valsts veiks izmeklēšanu.
Latvijas Jūras spēku sabiedrisko attiecību speciāliste Līva Veita pastāstīja, ka lidmašīnas meklēšanas rajonā atrastas trīs atlūdzas, tomēr eksperti vēl skaidros vai tās pieder konkrētajam lidaparātam. Viena no atlūzām jau nogādāta Ventspilī, bet pārējās vēl atrodas uz operācijas rajonā iesaistītajiem kuģiem.
Patlaban meklēšanas darbos iesaistīti divi Jūras spēku kuģi un viens Valsts robežsardzes kuģis, kā arī Valsts robežsardzes helikopters. Ārvalstu glābēju kuģi vai lidaparāti patlaban nav iesaistīti.
"Ņemot vērā vēja virzienu, meklēšanas rajons tiek paplašināts uz vienu vai otru pusi," piebilda Veita.
Šodien meklēšanas darbus turpinās virs ūdens, bet otrdien, 6. septembrī, sāks zemūdens meklēšanas darbus ar zemūdens droniem, norādīja Veita.
Kā informēja Valsts vides dienestā (VVD), šādos gadījumos glābšanas, izmeklēšanas un arī piesārņojuma likvidēšanas darbus, ja tādi nepieciešami, veic Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienests (KAD).
Saskaņā ar KAD sniegto informāciju, avārijas vietā uz ūdens virsmas nav novērojams piesārņojums ar naftas produktiem, līdz ar to nekādi piesārņojuma savākšanas vai ierobežošanas pasākumi netiek veikti. VVD uztur saziņu ar KAD un iesaistīties, ja būs nepieciešamas darbības tā kompetences jomās.
Lidmašīna piederējusi vācu uzņēmējam Karlam Pēteram Grīzemanam, pirmdien apstiprinājis viņa uzņēmums "Quick Air". "Quick Air" ir Ķelnē bāzēta gaisa satiksmes čartera kompānija.
Tajā pašā laikā uzņēmuma pārstāvis atteicies apstiprināt Ķelnes laikraksta "Express" izplatītās ziņas, ka lidmašīnu pilotējis pats Grīzemans un ka tajā kā pasažieri atradušies viņa sieva, meita un meitas draugs.
Grīzemans Ķelnē bija ietekmīga persona un viņam bija vērā ņemama loma ikgadējo karnevālu organizēšanā.
Kā ziņots, svētdienas vakarā netālu no Ventspils jūrā avarējusi Austrijā reģistrēta privātā pasažieru lidmašīna.
Kā vēsta Spānijas laikraksts "El Pais", atsaucoties uz spāņu avotiem, kas ir pazīstami ar situāciju ap negadījumu, lidmašīna piederējusi vācu ģimenei.
Lidmašīna reģistrēta Austrijā kādam Vācijas uzņēmumam, vēsta Austrijas ziņu aģentūra APA.
Lidmašīna izlidojusi no Heresas, Spānijas dienvidos, un kontakts ar dienestiem uz zemes pazudis drīz pēc tam, kad lidmašīna bija pametusi Ibērijas pussalas gaisa telpu, vēsta "Bild".
Lidmašīnai vajadzēja nosēsties Ķelnes-Bonnas lidostā svētdienas vakarā.
Atbilstoši sākotnējai izmeklēšanai pilots varētu būt zaudējis samaņu.