Pedagoģe uzbrukumā guva nopietnas traumas, bet izdzīvoja. Ievainojumi pakāpeniski dzīst. Viktorija savukārt ir nonākusi psihoneiroloģiskajā slimnīcā, un par notikušo uzsākts kriminālprocess. Meitenes mammas un sadurtās skolotājas stāstītais atklāj sistēmiskas nepilnības, kas, savēlušās vienā kamolā, noveda pie potenciālas traģēdijas.
Pirmā sarkanā lampiņa – bērnudārzā
Viktorijai ir psihiskās uzvedības traucējumi. Viņas mamma portālam "Delfi" atklāja meitenes diagnozi, taču, ievērojot datu aizsardzības prasības, šajā rakstā tā netiks minēta. Turklāt, kā skaidro bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs, diagnozes nosaukums pats par sevi tik un tā neko daudz nepasaka – slimības izpausmes katrā atsevišķā gadījumā atšķiras. "Diagnoze nepasaka neko par konkrētā cilvēka vajadzībām. Autobusā braucot, jūs nezināt visiem blakus esošajiem cilvēkiem diagnozes," stāsta bērnu psihiatrs. Kopumā diagnoze, kāda ir Viktorijai, var izpausties kā kropļota realitātes uztvere. Var būt gan uztveres, gan domāšanas traucējumi, kas "rāda" no vidusmēra cilvēka skatpunkta krasi atšķirīgu realitāti. Pēc trīs mājmācībā pavadītiem gadiem Viktorija sāka mācības Liepājas Valsts tehnikumā. Sākums bija grūts. Skolā viņa nejutās labi, mamma to juta. "Uz stresa fona pašsajūta pasliktinājās. Mēģināju pierakstīt viņu pie psihiatra, bet tas bija iespējams tikai pēc nepilniem diviem mēnešiem," stāsta meitenes mamma.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv