Iepazīt "Patria" devāmies uz "Latgales sirdi" Rēzekni, kur Latvijā komplektētos bruņutransportierus jau izmanto Zemessardzes 32. kājnieku bataljons, kas ir viens no pirmajiem bruņumašīnu saņēmējiem. Krievijas robežas tuvums, neapšaubāmi, ir viens no argumentiem, kāpēc jaunie bruņutransportieri primāri vajadzīgi Latgalē, atzīst brigādes ģenerālis Zdanovskis.
Bez praktiskā ieguvuma, kas ir NBS operacionālo spēju pieaugums, jaunajiem bruņutransportieriem ir arī psiholoģisks efekts, sarunā ar "Delfi" atzīst Aizsardzības ministrijas valsts sekretārs Jānis Garisons.
Tās uzmundrina karavīrus un zemessargus, parādot, ka vienības tiek vienlīdzīgi apgādātas ar jaunu tehniku, nevis to, kas paliek pāri: "Motivē pašus zemessargus un sabiedrībai kopumā rada pārliecību, ka NBS spēj kaut ko paveikt," viņš skaidro.
Protams, tas darbojas arī uz āru – spēju pieaugumu vēro pretinieks. "Tas ir būtiski psiholoģiskajā cīņā," rezumē Garisons.
Kas kopīgs ar sporta auto, un kāpēc kājas neliek pie grīdas
"Patria" paredzēta kājnieku pārvadāšanai, attiecīgi tajā ir sēdvietas pasažieriem. Klasiskā kājnieku nodaļā ir astoņi kaujinieki, "Patria" aizmugurē ir desmit sēdvietas. Krēsli un atzveltnes atlokāmas un saliekamas, aiz tām vieta somām un citam ekipējumam, bet starp krēsliem – statīvi šaujamieročiem.
Sēdvietas aprīkotas ar četrpunktu
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv