No 12. novembra AS "Pasažieru vilciens" samazinās apsildīto elektrovilcienu vagonu skaitu mazāk piepildītajos vakara un nakts reisos, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.
Apsildītos vagonus varēs atpazīt pēc pilna apgaismojuma, bet pārējos drošības nolūkos tiks saglabāts dežūrapgaismojums. Tā ir viena no darbībām, lai "Pasažieru vilciens" varētu apkures sezonā ietaupīt līdz pat 15% elektroenerģijas un siltumenerģijas, tādējādi īstenojot energotaupības pasākumus publiskajā sektorā.
Apsildīto vagonu skaits tiks samazināts 27 vēlajos vakara reisos darba dienās un 22 reisos brīvdienās. Lēmums ir balstīts uz pasažieru skaita analīzi šajos reisos, aprēķinot nepieciešamo vagonu skaitu to optimālam piepildījumam.
Aukstajā sezonā salona gaisa temperatūra elektrovilcienos tiks uzturēta robežās no +14 līdz +16 grādiem. Tas tiek veikts atbilstoši līgumam ar VSIA "Autotransporta direkcija" par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos pa dzelzceļu.
Tajā ir noteikts, ka salona gaisa temperatūrai vilcienā ziemā ir jābūt ne zemākai par +14 grādiem, kas saskan arī ar vispārējām higiēnas prasībām. Padodot vilciena sastāvu pasažieru iekāpšanai, gaisa temperatūrai vagona salonā jābūt ne zemākai par +10 grādiem, savukārt +14 grādi jāsasniedz ne vēlāk kā vienas stundas laikā.
Lai samazinātu elektroenerģijas un dabasgāzes patēriņu, "Pasažieru vilcienā" ir veikta arī gaismekļu nomaiņa, optimizēta sadzīves tehnikas lietošana, nomainīti logu bloki jaunajā riteņpāru cehā, noliktavas ēkā ierīkota ventilācija ar rekuperācijas sistēmu, ražošanas telpās apkures periodā gaisa temperatūra samazināta līdz normatīvajos aktos noteiktajai minimālajai temperatūrai.
Savukārt attālinātās strādāšanas princips ir daļēji ieviests tiem darbiniekiem, kuriem darba pienākumu veikšanai nav jāatrodas darbavietā, un darbiniekiem, kuri nenodrošina pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.
Jau ziņots, ka valsts un pašvaldības iestādēm uzdots ieviest energotaupības pasākumus, lai samazinātu energoenerģijas patēriņu.