velosipēdi, veloceliņi, Rīga
Foto: Shutterstock
Aktīva viedokļu apmaiņa sociālajos tīklos un pārdomas par velo lomu galvaspilsētas satiksmes sistēmā ir tikai pāris iezīmes, kas raksturo diskusijas ap veloinfrastruktūru Rīgā. Pavisam nesen tām arī pievienojušies spriedumi par to, cik daudz veloinfrastruktūras radīts šī domes sasaukuma laikā, un nu domes pausto, ka "no 2020. gada rudens līdz 2022. gada rudenim Rīgā ieviestās veloinfrastruktūras apjoms ir 32 kilometri", ņēmušies vērtēt arī dažādi velo aktīvisti un interesenti, tādējādi izgaismojoties neskaidrībām aprēķina metodē un atšķiroties arī gala rezultātiem.

Jautājumu padziļināti pētījusi apvienība "Pilsēta cilvēkiem", kuras valdes loceklis Rūdolfs Golubovs portālam "Delfi" skaidro, ka no 2020.gada oktobra līdz šim brīdim standartam atbilstošā infrastruktūra, kas šobrīd ir izbūvēta, ir 31,8 kilometri, kur 3,5 kilometri ir veloinfrastruktūra tikai vienā virzienā (Čaka ielā), kas apvienības ieskatā nav uzskatāma par pilnvērtīgu.

Taču kopējā infrastruktūra, kas veidota šajā laikā, ir 33,9 kilometri. Šāds rezultāts iegūts, neskaitot dzēsto veloinfrastruktūru (Čaka ielā), bet ieskaitot šobrīd būvdarbu laikā neizmantojamo veloinfrastruktūru Purvciemā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!