Līdz ar šo pakāpenisko pāreju domē prognozē, ka samazināsies arī iedzīvotājiem uzliktais slogs piegulošo teritoriju uzturēšanā.
Gaidāmajā ziemas sezonā pašvaldība mehanizēti veiks visām ielām piegulošo ietvju kopšanas darbus Rīgas vēsturiskā centra (RVC) un tā aizsargjoslas teritorijā. Pavasarī šajā zonā mehanizēti tiks veikta arī uz ietvēm izkaisīto smilšu savākšana. Minētā teritorija kā pirmā izvēlēta, jo pilsētas centrā atrodas liels skaits dažādu iestāžu, kā arī valsts un pašvaldības pakalpojumu sniegšanas vietas.
"Ietvju centralizētai kopšana šajā gadā esam ieplānojuši 150 000 eiro, taču viss ir atkarīgs no sniega daudzuma, tādēļ minētā suma var mainīties uz vienu vai otru pusi," norāda Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.
Daļu ietvju paredzēts tīrīt Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvaldei, kurai šo darbu veikšanai pieejamas deviņas tehnikas vienības. Pārējās vēsturiskā centra un tā aizsargjoslas ietves tīrīs ārpakalpojuma sniedzējs ar 16 mehanizētām tehnikas iekārtām.
Paredzēts, ka 2023./2024. gada ziemā papildus RVC un tā aizsargjoslas ietvēm notiks 1. un 2. kategorijas ielām piegulošo ietvju centralizēta kopšana. Savukārt 2024./2025. gada ziemā pašvaldības ielām piegulošajā teritorijā esošās ietves tiks centralizēti tīrītas visā pilsētā.
Šajā ziemas sezonā ārpus RVC un tā aizsargjoslas iedzīvotājiem jānodrošina īpašumiem piegulošo ietvju kopšana tāpat kā līdz šim. Arī šogad iedzīvotāji var bez maksas saņemt 50 kilogramus smilts kaisāmā materiāla. Teritorijas labiekārtošanas pārvalde šobrīd ir nodrošinājusies ar 1200 tonnām kaisāmā materiāla. Rudens lapu savākšanas punktos pašvaldība jau izsniegusi 560 maisus jeb 14 tonnas ar smiltīm.
No šīs ziemas, dienās, kad gaidāms sasalstošs lietus, ietvju kaisīšanai izņēmuma kārtā drīkst izmantot tehnisko sāli. Kā ziņots, turpmāk ietvju kaisīšanai var izmantot ne tikai magmatisko iežu sīkšķembiņas, bet arī Latvijas izcelsmes iežus, piemēram, drupinātu dolomītu vai granti.
Domē norāda, ka attiecībā pret kaisāmo materiālu prasības nav mainījušās un tiek izmantoti tie paši materiāli kā pērn. Proti, līdz -10 grādiem brauktuves kaisa ar samitrinātu sāls maisījumu jeb nātrija hlorīda šķīdumu, bet no -10 grādiem un zemākā temperatūrā ar smilts-sāls maisījumu. Savukārt cietā seguma gājēju ietvju kopšanai tiek izmantotas smiltis.
Ielu braucamo daļu tīrīšanu arī šogad nodrošinās pilnsabiedrības "Daugavas labā krasta uzturētājs" un "Daugavas kreisā krasta uzturētājs", kurās apvienojušies vairāki uzņēmumi, tostarp SIA "Roadeks", SIA "Rīgas Tilti", SIA "Pilsētas Eko Serviss" un AS "Ceļu Pārvalde."
Uzturētāji Rīgas ielas tīra prioritārā secībā, sākot ar maģistrālajām ielām un ielām, kurās kursē sabiedriskais transports, tiltiem un pārvadiem, kā arī nodrošina veloinfrastruktūras tīrīšanu.
Pēc tam tiek tīrītas mazākas nozīmes jeb apkaimju ielas. Mācoties no iepriekšējo gadu nepilnībām, arī šogad uzmanība tiks pievērsta sniega tīrīšanai pie gājēju pārejām un ielu krustojumiem, atzīmē domē.
Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods neslēpj, ka šoziem gaidāmās izmaiņas ietvju uzturēšanā pilsētai ir nozīmīgs un izaicinājumiem pilns solis.
"Pārmaiņām būs jāpielāgojas arī Satiksmes departamenta nolīgtajiem ielu uzturētajiem. Esam gatavi ciešai un veiksmīgai atbildīgo dienestu sadarbību," skaidro Vaivods.
Ziemas dežūras uzturētāji ir sākuši jau šonedēļ.
Tāpat no 17. novembra uz Dienvidu tilta atļautais braukšanas ātrums tiek samazināts līdz 50 kilometriem stundā. Braukšanas ātruma samazināšana uz Dienvidu tilta ir ikgadējs pasākums, kura mērķis ir uz tilta estakādēm paaugstinot satiksmes drošību ziemas sezonā.