Projekts "Skola 2030" ir viens no akūtākajiem projektiem, kas ir šobrīd jāauditē un jāsaprot, kuras lietas tur būtu jāpamaina, otrdien TV3 raidījumā "900 sekundes" sacīja izglītības ministre Anda Čakša.
Viņa teica, ka arī priekšvēlēšanu posmā, runājot gan ar skolotājiem, gan bērniem, kas paši mācās, atklājies, ka šajā projektā ir daudz nepilnību.
"Protams, ir cilvēki, kas iemācās peldēt, ja viņus iemet ūdenī, bet ir cilvēki, kas neiemācās", izmantojot salīdzinājumu, teica Čakša.
"Šis projekts ar ļoti labu domu ir palaists bez atbalsta sistēmas, bez pietiekami daudz materiāliem, bez atbalsta sistēmas skolotājiem, tāpēc, iespējams, lielu daļu no labās domas esam pazaudējuši," teica ministre.
Viņa atzina, ka ir skolas, kur ir labi rezultāti šī projekta īstenošanā, bet citas, kur rezultāts nav atbildis gaidītajam.
Viens no pirmajiem darbiem ir saistīts ar šī projekta auditu un nepieciešamām korekcijām, materiālu sagatavošanu, skolotāju atbalsta sistēmu.
Ir būtiski, lai bērni nejustu šausmas, ka tuvojas eksāmeni, bet to saturs atšķiras no tā, kas dots mācību procesā, viņa piebilda.
Pati ideja par kompetencēs balstītu izglītību nav slikta, atzina politiķe.
Čakša intervijā arī atzina, ka, lai īstenotu pārmaiņas izglītības nozarē, nepieciešams arī atbilstošs finansējums, īpaši augstākajā izglītībā.
Viņa arī sacīja, ka būtiska problēma šobrīd ir, ka skola konkrētu izglītības satura skolotāju trūkuma dēļ, nespēj nodrošināt, ka visiem bērniem notiek visas nepieciešamās mācību stundas.