Trešdienas rītā apledojums lielākajā daļā Vidzemes, Latgales, Zemgales un vietām Kurzemē apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem, portāls "Delfi" uzzināja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi".
Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistītas 115 VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" ziemas dienesta tehnikas vienības.
Apgrūtināti braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem autoceļiem ir:
- Tallinas šoseja (A1) no Rīgas līdz Tūjas krustojumam;
- Vidzemes šoseja (A2) visa maršruta garumā;
- Valmieras šoseja (A3) visa maršruta garumā;
- Rīgas apvedceļš (Baltezers-Saulkalne) (A4) visa maršruta garumā;
- Rīgas apvedceļš (Salaspils-Babīte) (A5) visa maršruta garumā;
- Daugavpils šosejas (A6) no Rīgas līdz Nīcgalei un no Izvaldas līdz Pāterniekiem;
- Bauskas šoseja (A7) no Rīgas līdz Dimzukalnam;
- Jelgavas šoseja (A8) visa maršruta garumā;
- Liepājas šoseja (A9) no Rīgas līdz Anneniekiem;
- Ventspils šoseja (A10) no Rīgas līdz Strazdei;
- autoceļš Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) (A12) visa maršruta garumā;
- autoceļš Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) No Grebņevas līdz Spoģiem;
- Rēzeknes apvedceļš (A15) visa maršruta garumā;
- valsts reģionālais autoceļš Tīnūži–Koknese (P80) visa maršruta garumā.
Uz reģionālajiem autoceļiem apgrūtināta braukšana ir visā Latvijā, izņemot Kuldīgas, Liepājas, Saldus, Talsu un Ventspils apkārtni.
Ļoti grūti izbraucami ir vietējās nozīmes grants ceļi Talsu, Tukuma, Dobeles, Limbažu, Valmieras, Cēsu, Gulbenes, Balvu, Jēkabpils, Ludzas un Preiļu apkārtnēs. Šos ceļus ziemā uztur ar piebraukta sniega kārtu.
Atkalas laikā tos klāj ledus un ūdens kārta, savukārt uzturēšanas darbi šādos laikapstākļos ir neefektīvi. Tiem, kuri ikdienā pārvietojas pa šādiem autoceļiem, ir jābūt gataviem ziemas braukšanas apstākļiem un jāpārliecinās, ka transporta līdzeklis ir atbilstoši aprīkots, nepieciešamības gadījumā lietojot riepas ar radzēm.
Autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, izvēloties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un ievērojot piesardzīgu distanci.
Uz ceļiem var veidoties tā saucamais melnais ledus, kas ir neredzams, un autovadītājs to sajūt tikai sākot veikt manevrus ar mašīnu – bremzējot, manevrējot ar stūri un pedāļiem.