Saeima otrdien, 31. janvārī, ārkārtas sēdē lēma nodot izskatīšanai Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā deputātu sagatavotos priekšlikumus par pasažieru pārvadātāju karteļa izvērtēšanu.
Saeima ārkārtas sēdē skatīja Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) frakcijas sagatavoto lēmuma projektu par karteļa izbeigšanu reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos un partijas "Progresīvie" frakcijas sagatavoto lēmuma projektu par aizliegtas vienošanās rezultātā noslēgto līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu izbeigšanas izvērtējumu un pārkāpuma dēļ radīto zaudējumu atlīdzināšanu.
ZZS sagatavotais lējuma projekts paredz uzdot Ministru kabinetam divu mēnešu laikā izstrādāt juridisko pamatojumu un lauzt līgumu ar trim kartelī iesaistītajiem komersantiem un sešu mēnešu laikā izsludināt jaunu iepirkuma konkursu "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā".
Savukārt "Progresīvo" lēmuma projekts paredz uzdot Tieslietu ministrijai un Valsts kancelejai izvērtēt iespēju un tiesiskās sekas izbeigt iepirkuma līgumus ar AS "Liepājas autobusu parks", SIA "Latvijas Sabiedriskais autobuss" un AS "Nordeka", kā arī atbildīgās institūcijas aicinātas sniegt priekšlikumus Konkurences padomei konkrētās aizliegtās vienošanās rezultātā radīto zaudējumu atlīdzināšanas iespējām.
Parlaments lēma abus sagatavotos lēmuma projektus nodot izvērtēšanai Tautsaimniecības komisijā.
Savukārt pirmdien, 30. janvārī, koalīcijas partneri vienojās, ka minētā karteļa tiesisko aspektus pētīs darba grupa satiksmes ministra Jāņa Vitenberga (NA) vadībā.
Iepriekš ziņots, ka Konkurences padome (KP) izpētē secinājusi, ka uzņēmumi apmainījās ar komerciāli sensitīvu informāciju, tai skaitā par dalības nosacījumiem iepirkumos, vienojoties par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkrētās sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkuma lotēs, lai katrs iepirkumā spētu iegūt pakalpojuma sniegšanas tiesības maršrutos maksimāli pietuvināti noteiktajai robežai vienam pretendentam - 15 miljoni kilometru gadā.
Saskaņā ar KP sniegto informāciju "Liepājas autobusu parkam" piemērots 862 732,98 eiro sods, "Latvijas Sabiedriskais Autobuss" – 474 555,03 eiro sods, bet "Nordeka" – 637 635,80 eiro sods.