MISC 2.0 - 18797
Foto: Publicitātes foto

Aizpērn Rīgas pilsētas līdzdalības budžeta projektu ideju īstenošanas konkursā tika izvēlēts Bieriņu apkaimes projekts. Šī gada 23. janvārī tam tika izsludināts būvprojekta iepirkums, taču, kā atzīmē apvienība "Pilsēta cilvēkiem", būvprojektā parādījušās autostāvvietas, par kurām, organizācijas vārdiem, cilvēki, kas balsoja par projektu, nebija informēti. Domē gan "Delfi" stāsta, ka Bieriņu apkaimes attīstības biedrība bijusi iesaistīta projekta izstrādes procesā, un ar biedrības pārstāvjiem tikuši apspriesti un saskaņoti visi risinājumi, kas iekļauti projektā.

Projekta galvenajā aprakstā vietnē "https://balso.riga.lv" gan vārdi "stāvvieta" vai "autostāvvieta" nekur neparādās, tomēr tiek norādīts, ka tā mērķis ir revitalizēt centrālo laukumu un izveidojot zāliena un asfalta segumu, kā arī atjaunot apgaismojumu skulptūrā "Jaunā Rīga". Projekta izmaksas lēstas 47 tūkstošu eiro apmērā.

Apvienība skaidro, ka autostāvvieta aizņemtu gandrīz visu projekta teritoriju. "Neatkarīgi no tā, vai autostāvvietas apkaimē ir vajadzīgas vai nē, šī ir cilvēku maldināšana," uzskata "Pilsēta cilvēkiem".

Tāpat tiek norādīts, ka tādējādi tiek radīta situācija, ka arī nākotnē, turpmākajos apkaimju projektu konkursos, var gadīties, ka "sola vienu, bet īsteno ko citu".

Organizācijas skatījumā tomēr ir īpaši būtiski, ka "projekts tiktu īstenots pēc solītā apraksta, citādi tas ir aicinājums uz krāpšanos apkaimju konkursos, tādēļ vēršam uzmanību šai situācijai".

Dome: viss ir saskaņots

Turpretim dome uzstāj, ka apkaimes attīstības biedrība bijusi iesaistīta projekta izstrādes procesā un visi risinājumi ir saskaņoti.

"Iecere, kuru iesniedza iedzīvotāju biedrība, vērsta uz konkrētas laukuma daļas sakārtošanu, noņemot asfaltēto segumu, ieklājot zālienu, atjaunojot laukuma centrā esošo skulptūru. Iedzīvotāju iecere projektā tiek realizēta," atzīmē domē.

Savukārt atlikušās laukuma daļas "funkcija, kur šī projekta ietvaros tiek saglabāts "vecais" asfalta segums, iedzīvotāju iesniegtajā projektā netika risināta".

Tomēr nepieciešamība pēc autostāvvietas, domes vārdiem, bijusi apliecināta iedzīvotāju vēlmē "projekta realizācijas rezultātā izbeigt nekontrolētu un haotisku automašīnu kustību laukumā". Tādēļ projekta izstrādes laikā, sadarbojoties domes Mājokļu un vides departamentam, apkaimes biedrībai un projektētājiem, tika meklēti risinājumi šī mērķa sasniegšanai.

"Kā risinājums tika pieņemts lēmums papildus paredzēt projektā norobežojošu sētiņu sadalošajā zaļajā zonā starp Slampes ielu un centrālo laukumu, kas neļautu automašīnām šķērsot šo zonu kā līdz šim, kā arī iezīmēt autostāvvietas laukumā gar Slampes ielu un Imulas ielu," skaidro domē.

Pēc domē paustā, stāvvietu ierīkošana laukuma daļā, kuru neskar iedzīvotāju iesniegtā iecere, "nav pretrunā ar līdzdalības budžeta projektu". Vienlaikus patlaban viss laukums tiekot nekontrolēti izmantots kā stāvvieta un "kā vieta, kur vizināties ar auto". Iezīmējot stāvvietas, automašīnu novietošana tiks pārcelta tālāk no laukuma centrā esošās skulptūras tuvāk ielai – novietotās automašīnas neaizsegs skatu uz laukuma centru.

Šobrīd notiek darbs pie 13 hektārus lielā Mārupītes meža parka attīstības projekta. Notiek projektēšana dažādu atpūtas zonu izveidei meža parka teritorijā, arī tajā paredzot iesaistīt iedzīvotājus un Bieriņu apkaimes biedrību.

Savukārt teritorijas zonējums esot apstiprināts ar Mārupītes meža parka apsaimniekošanas un aizsardzības saistošajiem noteikumiem, kuru tapšanā piedalījušies Bieriņu iedzīvotāji. Noteikumi apstiprināti 2021. gadā, kad arī iesniegta iedzīvotāju iecere laukuma daļas atjaunošanai. Tajos laukumā jau paredzēta stāvvietu zona. Tas minēts projekta otrajā pielikumā "Mārupītes mežaparka infrastruktūras un funkcionālais plānojums".

Pašvaldības mērķis, attīstot šo Mārupītes meža parka teritoriju, esot veidot atpūtas vietu, kas būtu pievilcīga ne tikai Bieriņu, bet arī citu Rīgas apkaimju iedzīvotājiem un Rīgas viesiem.

Parku jau tagad apmeklē ne tikai tuvākās apkaimes iedzīvotāji, bet arī citi rīdzinieki, skaidro domē. Apmeklētāji tur ierodoties ar auto, tādēļ "stāvvietas pilnībā likvidēt šoreiz nebūtu vēlams", jo tad automašīnas tiktu novietotas uz apkaimes mazajām ieliņām, apgrūtinot Bieriņu apkaimes iedzīvotājus.

Šajā gadījumā automašīnu novietošanai paredzēts arī laika limits – tās būs paredzētas tikai parka apmeklētājiem uz divām stundām. "Ir jāapzinās, ka ne visi rīdzinieki, kas vēlas apmeklēt parku, var tajā nokļūt kājām, ar sabiedrisko transportu vai velosipēdu," rezumē dome.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!