"Rail Baltica" būvlaukums - 14
Foto: LETA

Šonedēļ tika sākti gadsimta dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbi pašā Rīgas centrā. Kopumā 28 miljonus eiro vērtie darbi paredz izbūvēt satiksmes mezglus, tiltus un veloceliņus Centrālās stacijas apkārtnē.

Līdz gada beigām tikšot pārbūvēti trīs krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra. Būvdarbu laikā būs ievērojamas izmaiņas satiksmē Centrālās stacijas apkārtnē.

Līdz ar to iedzīvotājiem būšot jārēķinās ar nopietniem satiksmes ierobežojumiem Ģenerāļa Radziņa krastmalā, 11.novembra krastmalā un 13.janvāra ielā.

Darbi tiks veikti gan pa dienu, gan naktī, tāpēc būs nopietni ierobežota privātā transporta kustība gan Ģenerāļa Radziņa krastmalā, gan Centrāltirgus apkaimē un 13.janvāra ielā.

Darbi visās ielās notiks vienlaicīgi.

Plānots, ka tiks pārbūvēti arī divi tilti pār pilsētas kanālu - Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Pie pilsētas kanāla būvdarbi notiks arī blakus teritorijai, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs "Titāniks".

Līgums par projekta īstenošanu noslēgts ar konkursa uzvarētāju - pilnsabiedrību "RBBL", kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA "Binders", AS "LNK Industries" un SIA "Nordes Būve".

Būvprojektu izstrāde un saskaņošana pašlaik esot finiša taisnē. Būvuzraudzību veiks SIA "Firma L4".

Projekts "Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā" tiek īstenots ar Eiropas Savienības fondu atbalstu.

Kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums -23,8 miljoni eiro, pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!