No trešdienas, 1. marta, Valsts kanceleja pārņem Pārresoru koordinācijas centra (PKC) funkcijas, vienā komandā koncentrējot Latvijas ilgtermiņa attīstības, valsts pārvaldes attīstības, starpnozaru koordinācijas funkcijas, portālu "Delfi" informēja Valsts kancelejā.
Tādējādi no trešdienas PKC kā atsevišķa iestāde beidz pastāvēt.
Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis sacīja, ka pēdējo gadu pieredze rāda, ka mūsdienās demokrātiskā valstī ir īpaši nepieciešams valdības centrs, kurš spēj operatīvi pielāgoties strauji mainīgiem apstākļiem un koordinēti risināt sarežģītus izaicinājumus, piedāvājot kvalitatīvā analīzē balstītu pieeju Ministru kabinetam lēmumu pieņemšanai.
"Valsts kancelejas un PKC apvienošanas rezultātā tiek izveidota vienota, spēcīga speciālistu komanda, lai ar vēl lielāku jaudu nodrošinātu valdības darbam nepieciešamo atbalstu," sacīja Citskovskis.
Valsts kanceleja nodrošina Ministru prezidenta un Ministru kabineta darbu. Līdz šim Valsts kanceleja ir bijusi arī valsts pārvaldes politikas un cilvēkresursu attīstības virzītājspēks, koordinējusi valsts pārvaldes iestāžu sadarbību sabiedrības līdzdalības un labas pārvaldības jomās.
No 1. marta Valsts kanceleja pārņems no PKC tādas funkcijas kā Latvijas ilgtspējīgas attīstības plānošana, valdības deklarācijas izpildes uzraudzība, kā arī valsts kapitālsabiedrību pārvaldība.
PKC funkciju pievienošana Valsts kancelejai aizsākās 2021. gada nogalē, kad Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) uzdeva abām iestādēm kopīgi sagatavot iestāžu apvienošanas plānu.
Īsi pēc tam Valsts kontrole publiskoja revīzijas ziņojumu, kurā sniedza priekšlikumu Ministru kabinetam stiprināt Valsts kanceeju kā valdības centru, lai uzlabotu iespējas īstenot un pārvaldīt valsts pārvaldes reformas.
Atbilstoši OECD definīcijai, valdības centrs ir vairāku iestāžu kopums vai viena iestāde, kuras uzdevums ir nodrošināt valdības darba funkcionēšanu un palīdzēt valdībai pieņemt precīzākus, faktos balstītus lēmumus. Valdības centrs sniedz Ministru kabineta un Ministru prezidenta darbam nepieciešamo datu analīzi un izpētē balstītu informāciju, piesaistot ekspertus no dažādām jomām un izvērtējot dažādus rīcības scenārijus.
Valsts kanceleja no šā gada 1. marta pilnībā pārņem gan PKC funkcijas, gan saistības, nodrošinot līdzšinējo procesu nepārtrauktību. Valsts kancelejas komandu papildina Pārresoru koordinācijas departaments, kas ietver Valsts attīstības plānošanas nodaļu, Valsts attīstības uzraudzības un novērtēšanas nodaļu un Valsts kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļu. Pārresoru koordinācijas departamentu vadīs līdzšinējais PKC vadītājs Pēteris Vilks.