Dzelzceļa sliedes.
Foto: LETA

Ministru kabinets otrdien, 7. martā, apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu novirzīt Eiropas savienības (ES) Atveseļošanas fonda finansējumu 74,4 miljonu eiro apmērā septiņu jaunu bateriju elektrovilcienu iegādei, tostarp maršrutiem Rīga-Bolderāja un Rīga-Sigulda.

Satiksmes ministrijā (SM) portālu "Delfi" informēja, ka piepilsētas bateriju elektrovilcienu (BEMU vilcieni) iegāde plānota, lai nodrošinātu labāku dzelzceļa pasažieru transporta integrāciju kopējā Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

"BEMU vilcieni nodrošinās pasažieru pārvadājumus neelektrificētajās līnijās, tādējādi uzlabojot sniegto pakalpojumu kvalitāti. Tāpat bateriju elektrovilcienu priekšrocības izjutīs dzelzceļa sliedēm tuvumā dzīvojošie, jo šādi mūsdienīgi vilcieni ir klusāki un mazāk piesārņo apkārtējo vidi," norādīja ministrijā.

Savukārt satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA) piebilda, ka Bolderāja, kas ir viena no lielākajām Rīgas apkaimēm, faktiski ir atdalīta no galvaspilsētas, tāpēc jaunie vilcieni maršrutā Rīga-Bolderāja nodrošinās ciešāku savienojamību ar galvaspilsētas centru.

Vitenbergs arī informēja, ka ne mazāk svarīgs maršruts ir Rīga-Sigulda, kurā jaunie elektrovilcieni nomainīs vecos dīzeļvilcienus.

Plānots, ka Autotransporta direkcija (ATD) veiks septiņu BEMU vilcienu iegādi līdz 2026. gada 30. jūnijam. Tāpat ATD organizēs sabiedriskā transporta pakalpojumus jaunā dzelzceļa maršrutā Rīga-Bolderāja, ar perspektīvu līdz Daugavgrīvai, un dzelzceļa līnijā Rīga-Sigulda, kurās sākotnēji tiek plānots iesaistīt BEMU vilcienus.

BEMU vilcienu iegāde notiek sinerģijā ar VAS "Latvijas dzelzceļš" īstenoto dzelzceļa tīkla elektrifikācijas plānu, kas paredz Bolderājas līnijas attīstību.

SM īstenotās Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformai kopsummā plānots ieguldīt 295 miljonus eiro Atveseļošanas fonda finansējuma.

Reformas mērķis ir mazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus, stiprinot dzelzceļa kā sabiedriskā transporta mugurkaula lomu.

SM prognozē, ka īstenotā reforma veicinās iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās paradumu maiņu un mudinās iedzīvotājus pārsēsties no privātā transporta uz sabiedrisko, kas savukārt dos pozitīvu pienesumu Eiropas zaļo mērķu sasniegšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!