dzelzceļš Rīgā
Foto: LETA

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti ceturtdien, 9. martā, atbalstīja ieceri piešķirt 551 760 eiro būvprojekta izstrādei, kas ļautu plašāk integrēt dzelzceļu pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

Ieceres priekšizpēte veikta 2022. gada vidū, un rezultātā veikts iepirkums par konkrēta projekta izveidi. Līdz ar to šobrīd līdzekļi nepieciešami būvprojekta izstādei, kura termiņš noteikts kā 2024. gads. Ar komitejas ceturtdienas lēmumu līdzekļi piešķirti gan 2023. gadam, gan 2024. gadam.

Projekta realizēšanai šogad nepieciešami 110 352 eiro, savukārt nākamgad – 441 408 eiro.

Kā skaidro domē, projekta mērķis ir mobilitātes punktu attīstība, veicinot dzelzceļa integrāciju pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.

Tā laikā Rīgas pilsētā paredzēta deviņu mobilitātes punktu izveide. Tie tiks izveidoti pie dzelzceļa stacijām un pieturas punktiem "Vecāķi", "Vecdaugava", "Mangaļi", "Brasa", "Alfa", "Gaisma", "Atgāzene", "Turība" un "Slokas iela".

Izveidojot mobilitātes punktus, plānota arī reģionālas satiksmes punktu izveide, kā arī paredzēts nodrošinās dzelzceļa stacijas integrācijai nepieciešamās infrastruktūras izbūve. Līdzīgi tiks izbūvēta arī sabiedriskā transporta infrastruktūra, kā arī mikromobilitātes infrastruktūra.

Domes izpratnē mērķis ciešāk sasaistīt dzelzceļa sistēmu ar sabiedriskā transporta sistēmu saskan ar nacionāla un vietēja līmeņa attīstības plānošanas dokumentos izvirzītajiem mērķiem.

Piemēram, Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija 2030. gadam nosaka, ka, lai panāktu plašāku sabiedriskā transporta izmantošanu, ir jāpilnveido dažādu transporta veidu maršrutu sasaiste, piemēram, attīstot "Park&ride" sistēmu, kā arī uzsver, ka iekšzemes pasažieru pārvadājumos pilnvērtīgi jāizmanto esošā dzelzceļa tīkla potenciāls.

Savukārt Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027. gadam nosaka, ka nepieciešama vienotas transporta infrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā, sabiedriskā un velotransporta kustības nodrošināšana, urbānās apbūves attīstības plānošana.

Domē arī atzīmē, ka Transporta attīstības pamatnostādnes 2021.-2027. gadam nosaka, ka Latvijā, it īpaši Rīgas pilsētas un metropoles areāla teritorijā, jārisina jautājums par mobilitātes punktu attīstību, lai nodrošinātu ērtus un integrētus dažāda transporta veida savienojumus vienkopus, tādējādi mazinot nepieciešamība pēc privātā autotransporta izmantošanas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!