Pirmdien komitejas deputāti lems par 170 000 eiro piešķiršanu, lai varētu izpētīt kā padarīt sabiedrisko transportu par Rīgas mobilitātes mugurkaulu.
Projektā ir plānotas trīs aktivitātes – līdz šī gada oktobrim plānots izpētīt labo praksi sabiedriskā transporta maršrutu tīkla reformai un veidošanai, līdz nākamā gada aprīlim plānots veikt maršrutu tīkla izpēti un analīzi, bet līdz nākamā gada jūlijam tiks izstrādāti trīs attīstības scenāriji un viens references scenārijs Rīgas sabiedriskā transporta maršruta tīkla reformai, kā arī scenāriju savstarpējais salīdzinājums.
Paredzēts, ka pirmais posms izmaksās 20 000 eiro, otrais – 100 000 eiro, bet trešais – 50 000 eiro.
Kā pausts projekta aprakstā, konceptuāla maršruta tīkla pārskatīšana atbilstoši aktuālajiem iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem nav veikta kopš Latvijas neatkarības atgūšanas, bet Rīgā kopš tā laika ir notikusi deindustrializācija, iedzīvotāju skaita samazināšanās, jaunu dzīvojamo kvartālu izveide un pieaugusi automobilizācija.
Tādēļ pastāv risks esošo sabiedriskā transporta resursu neefektīvai izmantošanai, un tāpēc ir nepieciešams tīklu pielāgot pašreizējai situācijai un attīstības tendencēm.
Arī Covid-19 ietekmējis pilsētnieku pārvietošanos ar sabiedrisko transportu, kā rezultātā pasažieru skaita krituma dēļ un zemās rentabilitātes dēļ ir slēgta nakts autobusu, minibusu un ekspresbusu satiksme. Līdz ar to projekta iecere ir sabiedriskā transporta lietotāju īpatsvara palielinājums uz privātā autotransporta rēķina, tādējādi arī uzlabojot gaisa kvalitāti galvaspilsētā.
Projekta gaitā iecerēts arī Rīgas sabiedrisko transportu integrēt ar starppilsētu pārvadājumu tīklu, tostarp dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem. Tas esot īpaši aktuāli, jo tuvāko desmit gadu laikā plānota dzelzceļa pārvadājumu modernizācija un paplašināšana.
Tāpat plānots veicināt sabiedriskā transporta un koplietošanas transporta sistēmas multimodālu integrāciju.
Jau ziņots, ka kopš šī gada sākuma Rīgā veikta sabiedriskā transporta biļešu reforma, samazinot pieejamo biļešu veidu klāstu.