Ceturtdien, 6. aprīlī, tika atklāts Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga-Skulte un tā ietvaros izbūvētais velo un gājēju ceļš Mangaļi-Sarkandaugava, “Delfi” informēja Rīgas domē.
Sarkandaugavas pārvada būvniecību sāka 2020. gada aprīlī. Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un pieslēgumi Viestura prospektam un Tvaika ielai.
"Apvienojumā ar Austrumu maģistrāli, šis ir būtisks posms Rīgas satiksmes plūsmu sakārtošanā – gan pats pārvads, gan izbūvētie krustojumi un piebraucamie ceļi ievērojami atvieglos satiksmi, transporta kustība starp Vecmīlgrāvi un Rīgas centru būs ātrāka, kravas transportam piebraukšana ostai būs ērtāka," pauž Ķirsis.
Savukārt RD Satiksmes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods iezīmē, ka Sarkandaugavas pārvada atklāšana ir pirmais puzles gabaliņš, kurš tiek ielikts jaunas Rīgas veidošanā.
"Nākamais puzles gabaliņš ir Austrumu maģistrāle, kuru plānots pabeigt šī gada rudenī. Abi objekti kopā veidos tranzīta ceļu kravas transportam, kas būtiski atvieglos pilsētas vēsturisko centru," norādīja Vaivods.
Jau drīzumā paredzēts darbus sākt pie Kundziņsalas pārvada izbūves, atklāja Vaivods.
Savukārt Pilnsabiedrības "Personu apvienības OTC" vadošā partnera AS "LNK Industries" valdes loceklis Kaspars Ratkevičs norāda, ka projektā liels izaicinājums bija veiksmīgi integrēt jaunizbūvēto pārvadu jau funkcionējošajā pilsētas infrastruktūrā.
Pārvada ietvaros tika izbūvēts velo un gājēju ceļš "Mangaļi–Sarkandaugava", kā arī pirmais tunelis Rīgā ar dalītu gājēju un velo satiksmes telpu.
Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība "Personu apvienība "OTC", kurā ir apvienojušies trīs būvnieki: SIA "Binders," AS "LNK Industries" un "LT betons".
Kopējās Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro.