Rīgas pašvaldība izsludinājusi atklātus konkursus uz trīs departamentu direktoru un Centrālās administrācijas vadītāja amatiem, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.
Vadītāji tiek meklēti Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentam (IKSD), Mājokļu un vides departamentam (MVD) un Ārtelpas un mobilitātes departamentam (ĀMD), kā arī Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijai.
Jaunizveidotā ĀMD direktora amatam tiek meklēts "pieredzējis un ambiciozs līderis", kurš attīstīs mobilitātes un pilsētvides jomu pārvaldību Rīgā, īstenojot apjomīgus satiksmes infrastruktūras attīstības projektus un ieviešot viedus, videi draudzīgus mobilitātes risinājumus.
Jaunais departaments darbu sāks šī gada septembrī. Tajā iecerēts apvienot Rīgas domes Satiksmes departamentu un Rīgas pašvaldības aģentūru "Rīgas gaisma", kā arī pievienot tam Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas Publiskās infrastruktūras attīstības pārvaldi un Teritorijas labiekārtošanas pārvaldi.
Tāpat jaunajam departamentam tiks pievienotas atsevišķas publiskās ārtelpas uzturēšanas funkcijas, kuras šobrīd veic Rīgas domes Mājokļu un vides departaments.
IKSD direktora pienākumos būs uzlabot izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes jomu pakalpojumu kvalitāti, nodrošinot veiksmīgu pāreju uz "Skola2030" mācību saturu un vienotu izglītību latviešu valodā. Tāpat jaunā direktora pārziņā būs veidot daudzveidīgāku sporta un kultūras iestāžu piedāvājumu rīdziniekiem un pilsētas viesiem.
Kā skaidro pašvaldībā, svarīgs uzdevums būs palielināt jauniešu līdzdalību pašvaldības norisēs. IKSD ir atbildīgs par vairāk nekā 300 izglītības, kultūras un sporta iestādēm. Iepriekšējais departamenta direktors Māris Krastiņš atkāpās no amata šī gada 23.februārī.
Savukārt MVD direktoram būšot jāspēj virzīt Rīgu uz klimatneitralitātes sasniegšanu līdz 2030. gadam, padarīt pilsētu zaļāku un iedzīvotājiem draudzīgāku, kā arī aktīvi iesaistīties mājokļu pieejamības un kvalitātes veicināšanā pilsētā. Kopš 2021. gada 9. aprīļa MVD vada direktora pienākumu izpildītājs Edijs Pelšs.
Rīgas pašvaldības Centrālā administrācija ir izveidota 2023.gada sākumā saskaņā ar jauno Pašvaldību likumu. Centrālās administrācijas uzdevums ir nodrošināt Rīgas domes, tās pastāvīgo komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, vienotu dokumentu un arhīvu pārvaldību, personāla politikas plānošanu un ieviešanu, publisko iepirkumu centralizētu pārvaldību, vienotas klientu apkalpošanas, sabiedrības iesaistes un pašvaldības pakalpojumu sistēmas pārvaldību, civilās aizsardzības sistēmas izveidi un tās darbības uzraudzību.
Centrālās administrācijas vadītājam būs jānodrošina moderna un efektīva administratīvo procesu pārvaldība, jāstiprina pašvaldības kā darba devēja tēls, jāattīsta klientorientēta pieeja pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem.
Visu iestāžu vadītāji tiks izvēlēti atklātā konkursā. Lai nodrošinātu atlases procesa caurspīdību, piesaistīts arī neatkarīgs novērotājs no biedrības "Sabiedrība par atklātību "Delna"".
Vakancēm var pieteikties līdz 9. maijam.