Iesaistīt medmāsas, neatņemt sportu – Saeimā diskutē, kā skolās ieviest veselības mācību
Foto: Shutterstock

Iesaistīt izglītojošajā darbā medmāsas un skolu psihologus, vērtēt pedagogu gatavību un profesionalitāti, mācīt jau no bērnudārza vecuma, skolā neatņemt stundas sportam – šādi ieteikumi un kritika izskanēja trešdienas, 10. maija, Saeimas Sociālo un darba lietu un Izglītības, kultūras un zinātnes komisiju kopsēdē, kas bija veltīta tematam par veselības mācības ieviešanu skolās.

Latvijas Jauno ārstu asociācija (LJĀA) jau pērn izsūtīja vēstuli, aicinot deputātus atkārtoti ieviest skolās veselības mācību, jo bērnu un jauniešu zināšanas par šiem jautājumiem nav pietiekamas. Dažādās Saeimas komisijās par šo tēmu bijušas diskusijas jau iepriekš. Savukārt Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) paspārnē ir izveidota darba grupa, kuras uzdevums ir izveidot rīku, lai varētu veikt monitoringu un pārliecinātos, ko skolēni zina un ko – nē.

IZM parlamentārais sekretārs Kārlis Strautiņš (JV) sacīja, ka veselības jautājumi ir iekļauti vairākos mācību priekšmetos kopš 2018. gada, un šajā gadījumā nevarētu runāt par jauna mācību priekšmeta izveidi, jo jāņem vērā skolēnu lielā noslodze. "Jāiegūst dati un jāpieņem secinājumi, nevis ļaujamies vēja plūsmām," viņš norādīja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!