Portāla "Delfi" lasītājs, kurš bija iesaistīts eksāmena norisē, atklāja, ka vienam no eksāmena uzdevumiem bijis dots neprecīzs apraksts, bet pēc kļūdas atklāšanas sākotnēji neesot ticis piešķirts papildu laiks. Tiesa, laiks esot piešķirts vēlāk, kad jau bija izpildīti pārējie uzdevumi.
Tāpat lasītājs norāda, ka vēlākā uzdevumā esot iedota nepareiza saite uz datu avotu. VISC sākotnēji kļūdu neesot atzinis, taču vēlāk tomēr uzdevums precizēts.
Centrā portālam "Delfi" gan skaidroja, ka kļūdas radušās informācijas pārneses rezultātā, kas uzreiz pēc konstatēšanas tikusi atrisināta, bet skolēniem dota iespēja uzdevumus izpildīt.
"Par šīm situācijām mēs esam informēti, Lietotāju atbalsta dienesta konsultanti visu eksāmena laiku bija pieejami un sniedza nepieciešamo atbalstu, fiksēja problēmsituācijas, sniedza konsultācijas, lai visiem skolēniem, kuri to vēlējās, būtu iespēja nokārtot izvēlēto pārbaudījumu," skaidro VISC.
VISC mājaslapā lasāms, ka programmēšanas eksāmena mērķis ir novērtēt skolēna zināšanas, izpratni un prasmes atbilstoši vidējās izglītības standartā noteiktajam saturam un sasniedzamajiem rezultātiem.
Zināšanas un izpratne tiek vērtēta, skolēnam darbojoties ar pamatalgoritmiem, blokshēmām, pseidokodu, skaidrojot programmēšanas jēdzienus vai veicot citus līdzīga tipa uzdevumus. Šādu uzdevumu īpatsvars eksāmenā ir aptuveni 10 .
Prasmes tiek vērtētas, piemēram, izstrādājot programmatūras specifikāciju vai programmatūru, lietojot labās prakses principus. Šī ir eksāmena galvenā sastāvdaļa, par tās pareizu izpildi skolēns var saņemt 70% no vērtējuma.
Tāpat tiek vērtēta skolēnu spēja kombinēt iegūtās zināšanas, izpratni un prasmes, risinot kompleksas problēmas, veicot atkļūdošanu, saskatot drošības riskus un tamlīdzīgi. Šādu uzdevumu īpatsvars eksāmenā ir aptuveni 15%.
Kopumā šajā mācību gadā tiešsaistē plānota vēl divu augstākā līmeņa eksāmenu norise – ģeogrāfijā, kuru kārtot izvēlējušies 669 skolēni, kultūrā un mākslā – 617.
Lai iegūtu apliecinājumu par vispārējās vidējās izglītības apguvi, šogad jānokārto latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmens vismaz optimālajā līmenī un divi eksāmeni no 14 piedāvātajiem augstākajā līmenī.