Satiksmes ministrija (SM) nav identificējusi darbības, kas apliecinātu, ka Autotransporta direkcijas (ATD) iepriekšējā valde, rīkojot konkursu par pasažieru pārvadājumiem, nebūtu rīkojusies kā atbildīgs un rūpīgs saimnieks.
Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka Ministru kabinets šā gada 18. aprīlī uzdeva SM vērtēt tolaik Kristiāna Godiņa vadītās ATD atbildību pasažieru pārvadātāju karteļa lietā, kurā iesaistīti AS "Nordeka", AS "Liepājas autobusu parks" un SIA "Latvijas Sabiedriskais autobuss".
Vēlāk SM pieņēma ATD valdes rosināto atkāpšanos un vienojās par tiesisko attiecību pārtraukšanu ar valdes priekšsēdētāju Godiņu un valdes locekli Modri Jaunupu.
SM izstrādājusi un saskaņošanai nodevusi informatīvo ziņojumu, kurā sniegta informācija par to, vai ATD toreizējā valde konkrētajā iepirkumā rīkojusies kā atbildīgs un rūpīgs saimnieks.
Ziņojumā ministrija norāda, tās rīcībā nav dokumentālu pierādījumu, kā arī ministrija nav identificējusi darbības, kas apliecinātu, ka ATD iepriekšējā valde nebūtu rīkojusies kā atbildīgs un rūpīgs saimnieks informatīvā ziņojuma par reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību 2021.–2030. gadam sagatavošanas procesā un ar to saistītā atklātā konkursa "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā laika periodā no 2021. līdz 2030.gadam" organizēšanā un līgumu slēgšanā.
SM, pamatojoties uz pārbaudes laikā pieejamo informāciju, secināja, ka ATD iepriekšējās valdes darbība atbilstoši direkcijas vadības rīcības izvērtēšanas komisijas izstrādātajiem kritērijiem ir kopumā vērtējama kā konkrētajā laika periodā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem atbilstoša, kas secīgi pamato rūpīga saimnieka gādību.
Vienlaikus SM atzīts, ka, lai objektīvi izvērtētu ATD darbību, kompetenci, konkursu dokumentāciju un saistībā ar noslēgtiem līgumiem pārvadātāju iespējas ilglaicīgi sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus, būtu nepieciešams veidot neatkarīgu ekspertu komisiju (iespējams ar Valsts kontroles iesaisti).