Foto: Publicitātes foto

Saeima ceturtdien, 22. jūnijā, galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz, ka jauniem automobiļiem valsts tehniskā apskate jāveic trīs gadu laikā pēc reģistrācijas, tāpat noteiktas stingrākas prasības elektroskrejriteņiem, portālu "Delfi" informēja Saeimas preses dienestā.

Likums nosaka, ka jauniem auto otrā tehniskā apskate būs jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc pirmās, savukārt trešā un ceturtā – vēl ik pēc diviem gadiem. Turpmākās apskates noteikts veikt katru gadu.

Tāpat likumā noteikts, ka piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem valsts tehniskā apskate jāveic vienu reizi divos gados. Šāds tehniskās apskates intervāls būs spēkā no 2025. gada 1. janvāra.

Grozījumi likumā noteic uzsākt darbu pie regulējuma par transportlīdzekļa tehniskās apskates veikšanu arī Ceļu satiksmes drošības direkcijā akreditētos auto servisos.

Tāpat lemts, ka ar elektroskrejriteni drīkstēs pārvietoties personas ar velosipēda vai jebkuras citas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas apliecību.

Elektronisko pakalpojumu sniedzējam, kas nodrošina koplietošanas elektroskrejriteņa izmantošanu mobilajā aplikācijā vai tīmekļa vietnē, būs jāveic pakalpojuma saņēmēja identitātes un vecuma pārbaude.

Ar grozījumiem noteikti lielāki administratīvie sodi par virkni ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem, piemēram, viedierīču lietošanu kustībā, neizmantojot brīvroku sistēmu. Tāpat paaugstināts naudas sods par luksofora signāla un distances neievērošanu, kā arī elektroskrejriteņa vadīšanu alkohola reibumā.

Turpmāk elektroskrejriteņi un velorikšas būs jāreģistrē un pie to konstrukcijas jābūt pielīmētai valsts reģistrācijas uzlīmei. Reģistrācija ir obligāta no nākamā gada 1. janvāra, savukārt esošie transportlīdzekļi jāreģistrē līdz 2024. gada 31. martam.

Pašvaldībām būs tiesības noteikt koplietošanas transportlīdzekļu (elektroskrejriteņu, velosipēdu) izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojumu un novietošanas aizlieguma zonas. Elektrisko skrejriteņu lietošanu var kontrolēt arī pašvaldības policija.

Tāpat grozījumi noteic, ka TR1 kategorijas traktortehniku var vadīt ar B kategorijas autovadītāja tiesībām. Savukārt ar C un augstākas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām – arī TR2 kategorijas transportlīdzekli. Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrai ir tiesības apturēt traktortehniku, lai kontrolētu tās un tās piekabes tehnisko stāvokli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!