Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija trešdien, 28. jūnijā, diskutēja par iespējām mazināt vardarbību izglītības iestādēs, izskanot priekšlikumiem veicināt sociālo pedagogu pieejamību, izveidot īpašu bērnu lietu ministriju un likumā nostiprināt skolas vadības lielāku autoritāti, tomēr deputāti nevienojās par konkrētu risinājumu, solot pie šī jautājuma vēl atgriezties.

Komisija uzklausīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavoto informāciju par dažādu situāciju algoritmu vardarbības gadījumos izglītības iestādēs. Ministrijā atgādināja, ka 2022. gada 14. novembrī Izglītības likumā nostiprināts tā dēvētais vispārējais algoritms rīcībai vardarbības gadījumos izglītības vidē, piemēram, kā rīkojas pašvaldība, pašvaldības izglītības pārvaldei, izglītības iestādes dibinātājs, izglītības iestādes un vadītājs un vecāki.

Jānodrošina sociālie pedagogi

Vairāki komisijas sēdē pieaicinātie kritizēja šo algoritmu. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga attālinātās komisijas sēdes iekšējā sarakstē vietnē "zoom" rakstīja: "Būšu skarba. Runāsim par šo visu vēl ilgi un visticamāk reāli lēmumi būs tikai tad, kad kādam vardarbības sekas būs letālas."

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!