Foto: Shutterstock
Apmēram viens tūkstotis skolēnu, kārtojot 12. klašu eksāmenus, nav ieguvuši minimālos 10%. Kā viņiem tagad rīkoties? Vai minimālais slieksnis 10% apmērā ir pieņemams vidusskolas absolvēšanai? Kāpēc matemātikas eksāmena rezultāti ir tik zemi? Kuros priekšmetos atpaliek skolēni, kam latviešu valoda nav dzimtā? Vai pēc eksāmenu rezultātiem var novērtēt skolu līmeni? Valsts izglītības satura centra vadītāja Liene Voroņenko sarunā komentē eksāmenu rezultātus vidusskolās. Svarīgākais secinājums – polarizācija starp skolēniem pieaug un draud pārvērsties bezdibenī.

Šogad 12. klašu skolēni pirmo reizi eksāmenus varēja kārtot ne tikai, lai pārbaudītu optimālo zināšanu līmeni (OL), bet arī augstākajā līmenī (AL), kā to nosaka "Skola 2030" projekts.

Lai iegūtu apliecinājumu par vispārējās vidējās izglītības apguvi, šogad bija jānokārto latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmens vismaz optimālajā līmenī. Papildus divi eksāmeni bija jākārto arī augstākajā līmenī – tos skolēni varēja izvēlēties no 14 priekšmetiem. Optimālajā līmenī pieejami tikai obligātie latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmeni. Izvēloties latviešu valodu, matemātiku vai svešvalodu kārtot augstākajā līmenī, optimālā līmeņa eksāmens nav jākārto.

Daudzi skolēni augstākā līmeņa eksāmeniem izvēlējušies tos priekšmetus, kuri, viņuprāt, būtu vieglāk nokārtojami – latviešu valodas, vēstures un sociālo zinātņu eksāmenu. Ne vienmēr šī stratēģija attaisnojusies – vēstures un sociālo zinātņu eksāmenu rezultāti ir zemāki nekā gaidīts

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!