Foto: F64

Svētdienas rīts vilciena pasažieriem, kas brauca no Rīgas uz Jelgavu, brauciens teju beidzies pusceļā – nesasniedzot pieturu "Dalbe" tika paziņots, ka vilciens tālāk nebrauks. "Pasažieru vilciens" skaidro, ka tika norīkots papildus vilciens, lai pasažieri ceļu varētu pabeigt – viņiem bija jānoiet vien pārsimts metri līdz pieturvietai. Vienlaikus uzņēmums atvainojas par neērtībām.

Kā soctīklos ziņo notikuma aculiecinieki, šī rīta vilciens apstājās pieturvietā "Dalbes", kur pasažieriem tika paziņots, ka vilciens tālāk nebrauks, jo neesot elektrības.

Tā rezultātā pasažieri gājuši vairākus simtus metrus līdz pieturvietai, kur viņus uzņēma nākamais vilciens, kurš brauca uz Jelgavu.

Pēc sociālajos tīklos ievietotā video redzams, ka izsēdinātie pasažieri ar savām mantām soļo pa sliedēm. Pasažieru vidū bija arī seniori.

Kā skaidro "Pasažieru vilciens", situācija gadījusies ar vilcienu, kas no Rīgas izbrauca pulksten 7.40, bet Jelgava tam bija jāsasniedz 8.27. VIlciens apstājies pirms pieturas Dzalbē "Latvijas dzelzceļa" dispečera kļūdas dēļ, jo tika nosūtīts pa to dzelzceļa ceļu, kura kontakttīklā nav sprieguma.

Pieturvieta atradās pārsimts metru attālumā no vilciena apstāšanās vieta un pasažieri uz to devās, lai turpinātu ceļu līdz Jelgavai ar nākamo vilcienu, kurš atbrauca ātrāk, nekā būtu bijis iespējams pasūtīt autobusu.


Aculiecinieki norāda, ka šāda izsēdināšana neesot piedzīvota pirmoreiz – citā dienā gadījies, ka vilciens aizbrauc līdz pieturvietai "Cena", un tad gan pasažieri meklējuši paši alternatīvas braukšanas iespējas.

Kā sociālajā vietnē "X" ziņo satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), šajā ceļā elektrības padeves nav, jo notiek tīkla modernizācija.

Vilciens esot apstājies 200 metrus pirms stacijas, un tika izdarīta izvēle negaidīt uz vietas autobusu, bet instruēt pasažierus doties līdz stacijai kājām, jo speciāli norīkots autobuss ierastos pēc pasažieriem vairākas stundas vēlāk nekā jauns vilciens.

Ministrs šajā situācijā saskata vairākas problēmas: pirmkārt, ir nepieļaujami un bīstami pasažieriem likt pārvietoties tādu attālumu pa sliedēm. Tāpat trūkstot laba rīcības algoritma, kā rīkoties šādā situācijā, kā arī šādā ārkārtas situācijā nevajadzētu autobusu gaidīt stundām ilgi.

Ministrs uzskata, ka problēmu cēloņi slēpjas ilgstošā investīciju nepietiekamībā dzelzceļa pamatinfrastruktūrā.

"Tā vietā, lai investētu modernās kustības vadības sistēmās, elektrotīkla modernizācijā un pasažieru staciju infrastruktūrā, līdzekļi vēsturiski novirzīti tranzītkravu apkalpošanas infrastruktūrā. Tāpat redzam būtiskus trūkumus arī dzelzceļa nozares pārvaldības modelī, tehnoloģijās un krīzes vadībā," pauž ministrs, aicinot nevainot atbildīgo uzņēmumu darbiniekus.

Briškens ir nodevis "Pasažieru vilciens" un "Latvijas Dzelzceļš" uzņēmumu vadībai, ka šādi pasažieru drošības pārkāpumi nedrīkst atkārtoties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!