Kurme lidojusi ar Kariņu, izmantojot privāto lidmašīnu, uz trim neformālajām Eiropadomes sanāksmēm Portugālē un Slovēnijā 2021. gadā un Francijā 2022. gadā. "Tie komandējumi, kuros es piedalījos, pamatā bija saistīti ar apspriedēm par Eiropas Savienības daudzgadu budžetu, par finansējumu Latvijai, un tās sarunas bija neparedzamas. Mēs aptuveni zinājām, kad tās sāksies, bet gandrīz nekad nezinājām vai reti zinājām, kad tās beigsies. Līdz ar to tur gandrīz nebija cita varianta kā vien lidot ar speciālo reisu," laikrakstam norāda Kurme.
"Tas nav tā, ka var prognozēt lidojuma laikus. Piemēram, es atceros, pēdējā sarunu fāze bija tāda – mēs braucām ar domu, ka būsim prom divas dienas, bet sarunas ilga piecas dienas. Nonāca līdz tam, ka visi gājām uz veikalu pirkt tīras drēbes, jo līdzpaņemtās bija beigušās," turpina bijusī diplomāte.
Viņa pauž izbrīnu par diskusijām par un ap Kariņa lidojumiem šobrīd. Kariņš sarunās bijis kā mediators starp Jauno un Veco Eiropu, cīnījās par Latvijas interesēm. "Man tiešām ir žēl, jo Kariņš cīnījās ar visu sirdi un dvēseli," klāsta bijusī diplomāte.
"Viņu aicināja visur, ar viņu runāja, viņš principā tulkoja to, ko domā Makrons un Merkele, pārējiem Centrāleiropas līderiem. [..] Lielā mērā tas ir Kariņa kunga nopelns, ka Latvija dabūja milzīgu finansējumu šim finanšu periodam – vairāk nekā 10 miljardus eiro," uzsver Kurme. Viņa atceras, kā Kariņš ļoti saspringti meklēja laiku, kad izbraukt, kad atbraukt, kā nenokavēt valdības sēdi, kā atgriezties maksimāli ātri, lai piedalītos tajā.
Braucienus, kuros pati bijusī diplomāte piedalījusies, viņa vērtē kā absolūti pamatotus. Vienlaikus viņa uzsver, ka būtu muļķīgi, ja Ārlietu ministrijas delegācija uz vizītēm dotos ar citu reisu: "Premjera delegācija burtiski tiek aizvesta uz to vietu, kur notiek sarunas, uz to sarunu zāli, un, ja es, piemēram, brauktu ar citu reisu, ierastos citā laikā – katra delegācijas locekļa individuāla ierašanās nav īsti ne loģistiski, ne arī laika ziņā, ne kā citādi iespējama."
Jau ziņots, ka Kariņš piekrīt kritikai par privāto aviopārvadājumu izmantošanu, taču uzsver, ka, tostarp pateicoties tiem, sarežģītas loģistikas apstākļos viņam bija iespēja maksimāli ātri tikties ar pasaules valstu līderiem un tādējādi stiprināt Latvijas lomu Eiropas Savienībā (ES) un NATO.
Valsts kanceleja (VK) sagatavojusi informāciju par bijušā premjera pēdējo trīs gadu starptautiskajām vizītēm, kurās izmantoti gan regulārie, gan speciālie avioreisi. Apkopotā informācija liecina, ka kopumā 18 reizes Kariņš izmantojis privātās lidmašīnas pakalpojumus, un tās izmaksas atkarībā no pārlidojumu un delegācijas locekļu skaita svārstījušās no 14 337 eiro līdz 49 950 eiro.