Spried ar Delfi: Juris Pūce, Jānis Iesalnieks, Inese Lībiņa-Egnere, Krišjānis Feldmans - 5
Foto: Patriks Pauls Briķis/DELFI

Bijušais Saeimas deputāts Jānis Iesalnieks (NA) turpmāk ieņems par "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) Projekta ieviešanas un vadības departamenta būvdarbu līgumu vadītāja amatu, apstiprināja Iesalnieks.

Jaunos pienākumus viņš pilda no trešdienas, 20. decembra.

Sociālajos tīklos Iesalnieks paziņojis, ka ir uzņēmies profesionālu izaicinājumu ārpus politikas, tāpēc pārskatāmā nākotnē uz politiskiem amatiem vairs nekandidēs.

Savukārt EDzL pārstāvji norādīja, ka EDzL izsludinātajā konkursā uz Projekta ieviešanas un vadības departamenta būvdarbu līgumu vadītāja amatu tika saņemti 19 pieteikumi. Konkurss norisinājās divās kārtās.

Iesalnieka pieredze un izglītība atzīta par atbilstošāko, novērtējot interviju laikā un atlases laikā doto uzdevumu izpildes gaitā demonstrēto izpratni par publiskā sektora un valsts kapitālsabiedrību darbību, būvniecības tiesisko regulējumu, pieredzi dažāda veida juridisko dokumentu sagatavošanā un izpildes kontrolē, skaidroja EDzL pārstāvji.

Tāpat kompānijā norādīja, ka darba līgums ar Iesalnieku ir noslēgts uz nenoteiktu laiku.

Iesalnieka darba pienākumi būs savas kompetences ietvaros veikt uzņēmuma deleģēto projektu noslēgto līgumu administrēšanu, nodrošināt noslēgto līgumu īstenošanu atbilstoši līguma nosacījumiem un tiesiskajam regulējumam savlaicīgā un kvalitatīvā veidā, piedalīties departamenta darba plānošanā, koordinēšanā un nodrošināt saistītās iekšējās dokumentācijas izstrādi un uzturēšanu, kā arī citi ar amatu saistītie pienākumi.

Iesalnieks bijis Nacionālās apvienības valdes loceklis, Tieslietu ministrijas parlamentārais sekretārs, Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētāja biedrs, iepriekšējā satiksmes ministra Jāņa Vitenberga (NA) padomnieks juridiskajos jautājumos.

Augstāko izglītību Iesalnieks ieguvis Latvijas Universitātes Juridiskajā fakultātē.

EDzL ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028. gada līdz 2030. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!