Gada laikā ir būtiski pasliktinājies iedzīvotāju vērtējums par Latvijā iegūstamās izglītības kvalitāti, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.
Šā gada decembrī veiktajā aptaujā Latvijā izglītības kvalitāti kā ļoti vai drīzāk augstu novērtējuši tikai 13% aptaujāto, 35% respondentu izglītības kvalitāti novērtējuši kā sliktu, bet gandrīz puse jeb 45% uzskata, ka tā ir viduvēja. Pārējiem aptaujātajiem šajā jautājumā nav bijis viedokļa.
Vēl šī gada janvārī ļoti vai drīzāk augstu vērtējumu izglītības kvalitātei Latvijā deva 22%, bet zemu un ļoti zemu novērtējumu - 29% aptaujāto.
Salīdzinoši 2007.gadā SKDS aptaujā Latvijas izglītības kvalitāti kā augstu novērtēja 32% aptaujāto, 2008.gadā - 28%, bet 2015.gadā - 27%. Savukārt zemākie šie vērtējumi pēdējos gados bijuši 2021.gadā, kad tikai 18% aptaujāto Latvijas izglītības kvalitāti novērtējuši kā augstu, un 2012. un 2013.gadā, kad šādu vērtējumu sniedza 19%.
Savukārt viskritiskākais vērtējums izglītības kvalitātei sniegts tieši pēdējos gados: 2021.gada izskaņā izglītības kvalitāti kā sliktu Latvijā novērtējis 31% aptaujāto, šī gada sākumā - 29%, bet 2009.gadā - 26%. Mazāk kritiskas atbildes sniegtas 2014. un 2015.gadā, kad Latvijas izglītības kvalitāti kā sliktu novērtējuši 15% aptaujāto.