Jaunais zīmols "ViVi" nav tikai stāsts par jauniem vilcieniem, tas ir par nozares attīstību, motivāciju darbiniekiem un pievilcīgu vidi pasažieriem, arī nākotnes ambīciju starptautiskiem pārvadājumiem, uz jautājumu, vai pareizs solis bija ieviest vienlaikus jauno zīmolu un elektrovilcienus, portālam "Delfi" atbildēja uzņēmumā "Pasažieru vilciens".
Uzņēmumā uzsver, ka gan pašiem, gan sabiedrībai ar jaunajiem vilcieniem bija saistītas gaidas. Latvijā pašlaik notiek dzelzceļa pārvadājumu modernizācija – mainās gan infrastruktūra, gan arī ritošais sastāvs. Vilcieni savā ziņā ir pierādījums šai modernizācijai.
Turklāt jaunā zīmola ieviešanai līdz ar jauniem vilcieniem bija arī ekonomiskie aspekti, – lai Latvija uzreiz "saņemtu vilcienus tādus, kādus vajag gan interjerā, gan eksterjerā, lai nebūtu jātērē līdzekļi pārzīmološanai".
Jau rakstīts, ka pērnā gada novembra beigās "Pasažieru vilciens" saņēma pirmos "Škoda Vagonka" ražotos jaunos elektrovilcienus un paziņoja, ka pasažieru pārvadājumos uzņēmums pakāpeniski pāries uz zīmolu "Vivi". Nosaukums "Vivi" ir veidots no saukļa "Vienā vilcienā" vārdu pirmajiem diviem burtiem. Sauklis "Vienā vilcienā" simbolizējot pārvietošanos no punkta "A" uz punktu "B" ātrā, paredzamā un uzticamā veidā.
Pilnu zīmola ieviešanas procesu plānots pabeigt līdz šā gada beigām. Jaunā zīmola pamatā ir "Vienā vilcienā" līnijas koncepcija un ietekmes no vilciena formas, proti, tajā ir iestrādāti "Pasažieru vilciena" grafiskajai identitātei raksturīgie spārni. Tāpat izmantotās burtu formas netieši norādot uz virzību uz priekšu, raisot asociācijas ar vilciena vagonu. Logotipa krāsa ir dzeltena.
Jaunā logotipa izstrāde izmaksāja 3900 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Savukārt kopējās elektrovilcienu interjera un eksterjera krāsojuma dizaina, jaunā logo un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrādes izmaksas ir 34 100 eiro bez PVN, iepriekš rakstīja LETA.
Tikmēr "Pasažieru vilciens" informēja, ka vilcienus ekspluatācijā nodod pēc testiem un sertifikācijas, tāpēc uzņēmumam nebija pamata tādām bažām, ka vilcieni varētu apstāties reisa vidū.
"Tie, kuri ir braukuši jaunajā vilcienā, novērtē gan klusāku braukšanu, gan patīkamāku vidi, tāpēc domājam, ka pēc tam, kad "Škoda Vagonka" novērsīs tehniskās problēmas un mēs pilnībā atjaunosim mūsu līdzšinējo kustības precizitāti, mēs strādāsim pie tā, lai pasažieru lojalitāte atjaunojas," akcentēja uzņēmumā.
Uzņēmumā min, ka pagājušā gada sociālo un mediju pētījumu kompānijas "Kantar" veiktā pētījuma dati par apmierinātību ar sabiedrisko transportu Latvijā rāda, ka ar sabiedrisko transportu Latvijā kopumā apmierināti ir 69% tā lietotāju, savukārt pasažieru, kas izmanto vilcienu satiksmi, apmierinātība sasniedz 88%.
Analizējot situāciju pēc likstām ar jaunajiem elektrovilcieniem un arī raugoties uz priekšu, uzņēmumā izvirzītas četras galvenās jomas, kurās ir nepieciešami uzlabojumi. Dažās no tām jau ir veiktas izmaiņas.
Noteikts, ka komunikācija ar klientiem ir prioritāte. Izaicinājums ir apkopot sadrumstalotību, kas rodas, jo situācijas risināšanā mēdz būt iesaistīti dažādi dienesti, un operatīvi informēt pasažierus. Pašlaik tas lielā mērā jau atrisināts, izveidojot vienotu darba grupu, kurā ir gan "Latvijas dzelzceļa", gan Autotransporta direkcijas pārstāvji.
Pasažieriem "Pasažieru vilciens" nodrošinot arvien laicīgākus un precīzākus paziņojumus mobilajā lietotnē, tīmekļa vietnē un atbildēs bezmaksas informatīvajā diennakts tālrunī.
Tāpat kā prioritāte izvirzīta procesu automatizācija, lai informācijas aprite notiek ātrāk, prevencija – šis jautājums pašlaik tiek risināts ar risku mazināšanas programmu, bet ceturtā prioritāte ir informācijas fokusēšana uzticamos pašu kanālos – mobilajā lietotnē, tīmekļa vietnē, bezmaksas diennakts informatīvajā tālrunī, lai pasažieri ātri var gūt uzticamu informāciju.
Tāpat paredzēts biežāk izcelt pasažieru tiesības un proaktīvi viņus par tām informēt.
Jau rakstīts, ka teju uzreiz pēc tam, kad pirmie jaunie par "dzeltenmelnajām bitītēm" nodēvētie ViVi elektrovilcieni sāka kursēt vairākos maršrutos, tos piemeklēja pirmās ķibeles un to vietā ceļā tika sūtīti vilcieni "seniori".
Kā problēmu primārais iemesls tika norādīta strāvas noņēmēja darbības nepilnība vienam no sastāviem. Vēlāk problēmas tika indentificētas vēl vairākiem vilcieniem.