Delfi foto misc. - 66478
Foto: LETA
Izsludināts atklāts konkurss par Rīgas transporta būvju ikdienas uzturēšanu no 2024. gada līdz 2029. gadam, informēja pašvaldībā.

Iepirkuma pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 14. maija pulksten 10.

Iepirkums tiek organizēts četrās lotēs, un par katru no tām tiks slēgts atsevišķs iepirkuma līgums, tādējādi līgumslēgšanas tiesības katrā lotē piešķirot pretendentam, kas atbilst kvalifikācijas prasībām un piedāvā saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.

Konkurences paplašināšanai pretendenti piedāvājumu varēs iesniegt tikai uz divām lotēm, un līguma slēgšanas tiesības varēs piešķirt ne vairāk kā par divām lotēm.

Paredzams, ka maksimālā kopējā līgumcena visām četrām lotēm ir 210 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Iepirkumu procedūra paredz ielu uzturēšanu četrās teritorijās – Daugavas kreisajā krastā par 63 670 000 eiro, Daugavas labajā krastā Centra rajonā un Latgales priekšpilsētā par 53 429 000eiro, Daugavas labajā krastā Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā par 47 768 000 eiro, kā arī atsevišķi Tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu uzturēšanu par 45 133 000 eiro.

Lai paplašinātu konkurenci un piesaistītu vairāk kvalitatīvu pakalpojumu sniedzēju, ieviestas vairākas būtiskas izmaiņas, salīdzinājumā ar iepriekšējo iepirkumu. Iepriekš iepirkums bija sadalīts divās lotēs, bet tagad – četrās. Brīvo finanšu līdzekļu pieejamība, lai sāktu darbus bez avansa saņemšanas no pašvaldības, pretendentiem samazināta no 20% uz 15% katras lotes līguma summai.

Pretendenta un speciālistu pieredzes iegūšanas periods palielināts no trim gadiem uz desmit gadiem un samazinātas kvalifikācijas prasības.

Tāpat būtiski samazināti pieredzes apliecināšanai prasītie darbu apjomi un ielikts labvēlīgāks nosacījums, ka pieredzei jābūt iegūtai nevis viena līgumā ietvaros, bet 12 mēnešu periodā, savukārt, attiecībā uz ielu uzturēšanas darbiem tiek prasīts vairāk speciālistu – iepriekš pretendentam bija jāpiedāvā viens speciālists, kuram jābūt pieredzei vairāku darba veidu veikšanā, patlaban uz katru darba veidu ir savs speciālists.

Iepirkumā noteikts, ka visai tehnikai jāatbilst EURO 6 standartam, kas dod garantiju, ka tehnika nebūs novecojusi un būs ar samazinātiem CO2 izmešiem.

Specifikācijas ir arī papildinātas ar prasībām par gājēju pāreju zonu krustojumos tekņu zonas uzturēšanu ziemā, ar prasībām 3.kategorijas ielu tīrīšanai – noteiktas dežūras 3. kategorijas ielām, un prasībām sniega tīrīšanai – pēc pasūtītāja norādījumiem sniegam jābūt notīrītam 24 stundu laikā.

Tāpat specifikācijas ir papildinātas ar prasībām smilts savākšanai – ielu un laukumu smilts izvešana ir vienreizējs pasākums pēc ziemas sezonas beigām. Par nepieciešamību sākt darbus, atkarībā no meteoroloģiskajiem laika apstākļiem, pasūtītājs informē izpildītāju vismaz piecas darba dienas iepriekš. 1. un 2. uzturēšanas klases ielās darbi ir jāpabeidz divu nedēļu laikā no uzsākšanas brīža.

Ņemot vērā iekšējā audita atzinumu, veikti arī uzraudzības metožu uzlabojumi. Jaunā līguma ietvaros aizpildīto iesēdumu vai bojātās vietas laukums ir jāuzmēra visā vietas apgabalā, shematiski to attēlojot ar piesaisti objektā. Tostarp pasūtītājam būs jāiesniedz iestrādātā asfaltbetona pavadzīmju kopijas.

Izstrādes stadijā ir arī dažādi digitālie risinājumi, piemēram, informācija par GPS datiem var nākt no dažādiem operatoriem, operatīvo ziņu digitalizācija – nākotnē datus varēs redzēt tiešsaistē, pieturvietu un krustojumu zonu fotografēšana un fotogrāfiju ielādēšana vietnē, kurā pasūtītājs uzreiz var redzēt darbu izpildes faktu un kvalitāti.

Iepirkuma līgumu plānots slēgt uz laiku, ne ilgāku par pieciem gadiem.

Pašlaik Rīgas ielu uzturēšanu nodrošina divas pilnsabiedrības – "Daugavas labā krasta izturētājs", kuru veido SIA "Eco Baltia vide" SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un "Daugavas kreisā krasta uzturētājs", kuru veido SIA "Rīgas tilti", AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Roadeks".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!