2 000 – 4 000 kartītes mēnesī
"Kādreiz uzņēmums, kurā strādāju, rokdarbu kartītes iepirka no Polijas. Kad sākām tās ražot paši, sākums nebija viegls, jo viss bija jāsāk praktiski no nulles. Protams, tagad ražojam pavisam citos apjomos – ja darbības pirmsākumos mēnesī saražojām 35 kartītes, tad tagad tās ir 2 000 – 4 000 kartītes mēnesī," stāsta Daniševska.
Jaunu kartīšu veidošanas process notiek divejādi – vienā gadījumā vispirms rodas radoša ideja, un atbilstoši tai tiek gatavota pati kartīte. Otrā gadījumā ir konkrēts pieprasījums no klienta puses pēc noteikta kartītes veida – ar vai bez logo, rokdarbu kartītes, drukātās vai citas. "Visbiežāk klienti nāk ar konkrētu vēlmi, un mēs to īstenojam," norāda kartīšu dizaina speciāliste.
Apsveikuma kartītes vienmēr būs kaut kas īpašs
Neraugoties uz to, ka ikdienā sazināmies ar elektroniskā pasta vēstulēm un īsziņām, un šādā veidā arī sveicam cilvēkus svētkos, apsveikuma kartīte vai ielūgums vienmēr ir bijis un būs kaut kas īpašs, un daudzi cilvēki to joprojām saprot. Protams, apsveikuma kartītes vai ielūgumus izvēlas īpašākos svētkos, piemēram, liels pieprasījums ir vasarā, kad ir kāzu laiks.
Arī Ziemassvētki ir tas laiks, kad cilvēki labprāt pērk, sūta un dāvina apsveikuma kartītes. Pieprasījums pirms Ziemassvētkiem ir ļoti liels, un tas, protams, tikai priecē. Kartītes saviem sadarbības partneriem joprojām sūta liels daudzums uzņēmumu, lai gan daļa, rūpējoties par vidi, pāriet uz elektroniskajiem apsveikumiem.
Ziemassvētku kartīšu mode ir mainīga
Ziemassvētku kartītēm patiešām ir sava mode, un tā ir mainīga. Cilvēki nemēdz gadu no gada sūtīt vienas un tās pašas kartītes, un bieži vien nemaz tā īsti nevar prognozēt, kāds būs pieprasījums, un, kas būs modē. Vienu gadu modē ir kartītes ar eglītēm, citu gadu ar svecēm. Arī populārākās krāsu gammas mainās gadu no gada. Protams, ir arī zināmas klasiskās vērtības, piemēram, Ziemassvētku kartītes, kurās dominē pelēkie, tumši sarkanie, tumši zilie un tumši zaļie toņi.
Populārākās kartītes – ar ziediem un kāzu simboliku
"Ja runājam par populārākajām kartītēm kopumā, ne tikai Ziemassvētkos, tad līderu topa augšgalā ir drukātās apsveikuma kartītes ar dažādām ziedu kompozīcijām, kā arī ar gadu skaitļiem, ko bieži vien dāvina lielākās jubilejās vai dzimšanas dienā," par pircēju tendencēm stāsta Daniševska. Tā kā cilvēki aizvien biežāk izvēlas dāvināt naudu vai dāvanu kartes, pieaug arī pieprasījums pēc dāvanu aploksnēm. Vasarā ļoti populāras ir rokdarbu kartītes ar kāzu simboliku – tās izmanto kā ielūgumus uz kāzām vai arī kā apsveikuma kartītes jaunajam pārim.
Biznesa partneriem nav ieteicams sūtīt humora kartītes
"Tuvinieku un sadarbības partneru apsveikšanai var izvēlēties arī vienādas kartītes, tikai tad izvēlei jābūt ļoti pārdomātai. Parasti jau tiek iegādātas dažādas kartītes – tuviniekiem un ģimenes locekļiem var dāvināt sirsnīgākas kartītes, draugiem droši var izvēlēties kartītes ar nelielu humora devu vai smieklīgu attēlu, savukārt sadarbības partneriem un kolēģiem ieteiktu tomēr dāvināt askētiskākas kartītes," padomos dalās Daniševska.
Viss esot atkarīgs no tā, kādas ir attiecības ar kolēģiem un biznesa partneriem. Cilvēkam, ko nepazīst pārāk labi, nevajadzētu dāvināt smieklīgās humora kartītes, jo tās var pārprast un saņēmējs pat var tikt apvainots.
Kas par daudz, tas par skādi
Pašam izgatavojot kartītes, vienmēr vajadzētu piestrādāt pie precizitātes un rūpīguma. Ļoti neglīti izskatās šķībi, greizi izgrieztas un salīmētas detaļas. "Tāpat ieteiktu kompozīciju veidot vairāk kartītes centrā, nevis tuvu pie malām. Dizaina ziņā katrs var veidot savai gaumei tīkamāko, tikai ieteiktu neaizrauties ar krāsu un detaļu daudzumu, un atcerēties – kas par daudz, tas par skādi," tā Daniševska.
Rokdarbos ir iespējams būt radošiem – kartītes var gatavot no ļoti dažādiem materiāliem, piemēram, metāla stieples, makšķerauklas, putuplasta bumbiņām, akmeņiem un citiem materiāliem. Šobrīd šie materiāli ir ļoti pieprasīti. Katram materiālam ar laiku rodas sava vieta kartītes dizainā, un ir jābrīnās, kur šī ideja bija agrāk! Liekas, ka katra detaļa gaidījusi savu lielo iznācienu, lai tiktu īstenota.
Lai arī kādu dizainu un krāsu izvēlēsieties, adresātam noteikti būs patīkami svētkos saņemt Ziemassvētku kartīti ar jauku novēlējumu!