Lai politiķis gūtu popularitāti, viņam nelīdzēs "sēdēšana" sociālajos tīklos. Vispirms ir jākļūst zināmam reālajā dzīvē, tikai tad var sasniegt auditoriju arī internetā. Taču arī tas vēl neliecina par uzvaru vēlēšanās. Tā, komentējot pētījumu par interneta vidē atsaucīgāko un aktīvāko deputātu topu, sacīja sociālo tīklu speciālists Artūrs Mednis.
Viņš skaidro, ka cilvēki nesāks sekot mazpazīstamam cilvēkam - politiķim. Viņam jau iepriekš jākļūst populāram, lai tas pulcētu lielu sekotāju loku. Tāpat Latvijā ir daudz politiķu ar desmitiem gadu stāžu, kas nelieto sociālos tīklus, bet tāpat ir ikvienam zināmi.
Mednis uzsver, ka tendences sociālos tīklos nekādā veidā nav saistāmas ar vēlēšanu iznākumu. Ne visi tie, kas kādam deputātam dažādu iemeslu dēļ seko, vēlāk balsos par viņu. Tajā pašā laikā daudzi savu balsi atdos par tādu, kas interneta vidē nav "apaudzis" ar lielu sekotāju pulku.
Kā uzsver Mednis, mazpazīstams kandidāts pēkšņu tautas atbalstu neiegūs tikai tādēļ vien, ka piereģistrēsies tīklos un sāks aktīvi komunicēt. Ir gan jāņem vērā, kad politiķis sācis izmantot komunikāciju internetā. Sociālie tīkli nav īstermiņa mārketinga risinājums, bet, aktīvi lietojot tos ilgtermiņā, tas palīdzēs iegūt atpazīstamību, skaidro Mednis.
Speciālists norāda, ka ir divi varianti, kā kļūt par populāru politiķi sociālajos tīklos. Viens no tiem ir kļūt par populāru politiķi un tad sākt lietot sociālos tīklus, otrs - kļūt populāram sociālajos tīklos, tikai pēc tam - par politiķi.
Kā ziņots, 11.Saeimas sasaukuma laikā interneta vidē aktīvākie un atsaucīgākie deputāti ir Juris Viļums (LRA/RP), Andrejs Judins (V) un Romāns Naudiņš (VL-TB/LNNK), liecina sabiedriskās politikas centra "Providus" sadarbībā ar "kandidatiuzdelnas.lv" izveidotais interneta vidē pašu atsaucīgāko un aktīvāko deputātu tops.
Rezultāti liecina, ka vidēji paši aktīvākie interneta komunikācijas lietotāji ir nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK deputāti, saņemot 9,9 punktus no 14. Viņiem seko deputāti, kuri kandidēja no Reformu partijas saraksta - ar 8,4 punktiem un "Vienotības" - ar 7,4 punktiem.
11.Saeimas atsaucīgāko deputātu tops veidots, apkopojot datus par deputātu internetā publicētajiem rakstiem, blogiem, aktivitāti sociālajos tīklos, publiskām atbildēm uz vēlētāju jautājumiem, kā arī dalību 11.Saeimas komisiju sēdēs.
Latvijai specifiska tendence ir tā, ka latviešu valodā rakstošie deputāti iecienījuši "twitter.com", kamēr krievu valodā rakstošie deputāti biežāk sazinās "facebook.com"."
"Kandidatiuzdelnas.lv" ir bezpartejisks un alternatīvs informācijas avots vēlētājiem, žurnālistiem, studentiem un citiem interesentiem. Mājaslapa bija pieejama sabiedrībai jau pirms 10. un 11.Saeimas vēlēšanām, kā arī pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām šī gada pavasarī. Uz apkopotās informācijas bāzes pēc 11.Saeimas vēlēšanām tika izveidots arī 11.Saeimas uzraudzības portāls "deputatiuzdelnas.lv".
Projektu "kandidatiuzdelnas.lv" finansiāli atbalsta Atvērtās sabiedrības institūts sadarbībā ar Atvērtās sabiedrības iniciatīvu Eiropai.