Taču brīdī, kad Latvijas pārtikas pārstrādes uzņēmumiem plašais Krievijas tirgus īsti vairs nav pieejams, valstij ir jāpalīdz ražotājiem un pārstrādātājiem, un vienlaikus arī mazāk nodrošinātajai sabiedrības daļai, dodot iespēju ja ne par pārtiku tērēt mazāk, tad vismaz izvēlēties veselīgākus produktus.
Tas, ka PVN pārtikai samazināšana līdz 5% dos pozitīvi efektu visiem, domāju, vairs nav jāpierāda – piemērs ar cenu samazināšanu piena produktiem par 30% uzņēmumam "Food Union" deva realizācijas pieaugumu par 20%, kas nozīmē tikai to, ka daļa Latvijas iedzīvotāju tos ikdienā vienkārši nevar atļauties. Statistika ir skarba - patlaban Latvijas iedzīvotāji aptuveni 1/3 savu ienākumu tērē pārtikas iegādei, kamēr Eiropā vidēji pārtikas iegādei atvēlē tikai 13 % no saviem ienākumiem.